Gå til innhold

Har babyene deres lagt seg til med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er 2. gangs gravid så tar litt lengere tid før hode legger seg ned hos meg, tror jeg..hehe

Men uansett så på onsdag lå hun med hode ned...På UL på torsdag hadde hun satt seg...hehehe..

Blir spennende å se hvilket retning hun har om to uker=o)

Annonse

Jeg aner ikke hva min baby gjør jeg. Var til kontroll når jeg var 29 uker, men legen sa ikke hvordan den lå. Kan jeg kjenne på noe vis selv om den ligger med hodet ned? Har ikke peiling på dette jeg. Når er det vanlig at de snur seg med hodet ned da forresten? Og snur den seg før eller senere med hodet ned når en er førstegangs....om det i det hele tatt har noe å si da. Helt grønn på området jeg jo.

Lå med hodet ned på onsdag på kontrollen, men det er veldig mye bevegelse så kan hende han har snudd seg. Alle mine har snudd seg rett i god tid, så regner med han her også gjør det.

For å svare deg som skreiv litt over meg: trur de fleste førstegangs snur seg med hodet ned i god tid før fødselen. Det er en fordel for da kommer hodet først og du slepper setefødsel. Tar mindre plass i fødselskanalen om hodet kommer først.

Annonse

Hun ligger med hodet ned, og har gjort det en stund. Kjenner det godt når hun sparker. Da kommer beina ut på den ene siden av magen, og rompa ut på den andre. Hodet ligger så fint og dunker bort i blæra... Veldig deilig....:(

Han ligger godt med hodet nede i bekken. Er nesten helt sikker på at det er festet også. KJenner han ligger langt, langt nede, presser mot rompa. Spennende og høre hva jordmor sier til onsdag.

Er forresten 3.gangs fødende.

Ja det forstår jeg jo, men lurer på om jeg kan kjenne selv på noen måte hvordan den ligger...altså om hodet vender nedover eller ikke. Hos meg har de ikke sjekket dette på kontrollene tror jeg. De har ikke sagt noe og det står ingenting om det på skjemaet mitt heller. Ikke vært til kontroll siden uke 29 nå da men. Selv tror jeg vel ikke at den har lagt seg med hodet ned, da jeg føler at jeg kjenner bevegelser over hele magen, men jeg vet ikke hvordan det kjennes ut jeg om den ligger med hodet nede

Jeg har stor baby i magen, som ligger med hodet opp.... Enda... men det er fortsatt tid igjen til at hun snur seg.... hehe

Skal på ny kontroll om 1.5 uke så da får vi se... Er 2 gangs fødene, og det ble keisersnitt forrige gang pga av stor baby og trangt bekken...

Har veldig lyst til å oppleve en normal fødsel...

Nurket vårt har lagt med hode ned siden uke 28 da vi var på 3D ul ;o) Var hos jordmor denne uken (uke 33), og fikk da beskjed at hode ikke var festet enda, men regner med at nurket ikke snur seg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...