Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om vi som er ansatte i kommunen får helligdagstillegget for de helligdagene vi skulle hatt jobbet dersom vi ikke hadde hatt permisjon?Det blir jo satt opp turnus for oss også for de dagene.

Skrevet

Hei!

 

Jeg jobber i staten, og der er det ihvertfall slik at den turnusen du går i når du går ut i permisjon, er det som ligger til grunn for beregning av foreldrepenger. Og da er det slik at det er et gjennomsnitt av tilleggene man får. Dvs at dersom jeg er satt opp på tjeneste hele påsken, med tre "røde dager," kan jeg ikke regne med at jeg mnd etter påske vil kunne se det på lønnslippen slik jeg ville dersom jeg hadde vært i jobb.

 

Når de regner gjennomsnittet, vil helgejobbing, røde dager, nattarbeid osv bli jevnt fordelt gjennom alle mnd, slik at beløpet man får utbetalt blir det samme hver måned.

 

Vet ikke om dette hjalp, men slik er det ihvertfall for mitt vedkommende.:)

 

Skrevet

Jeg jobber for NAVO, men mener reglene er ganske like for oss i turnusarbeid.

Du må finne ut hvem som går i ditt vikariat, og skrive tillegg for den turnusen denne personen går i. DU må altså skrive timeliste i forbindelse med helligdagsturnus. Øvrige tillegg er gjennomsnittsberegnet gjennom hele året, T-trinn.

Skrevet

Jeg jobber ikke i kommunen,men jeg vil tro regelverket for helligdagstilegg er likt over hele linja.

Det er et tillegg for de som må på helligdagene. Dette er ikke et fast tillegg som f.eks nattillegg eller skifttillegg.

Tror ikke du kan regne med å få noe helligdagstillegg, vi i industrien får det i alle fall ikke.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg jobber i staten og har fått beskjed av jobben om at jeg både nå som jeg går på svangerskapspenger og når jeg går ut i fødselspermisjon, skal holde øye med turnusen min og skrive timeliste de månedene jeg skulle jobbet røde dager for jeg får helligdagstillegget for disse. Jeg får penger som vanlig fra arbeidsgiver fortsatt og så får de refundert fra nav...

Skrevet

Er det ingen so kan gi et klart svar på dette? Må en som kommunalt ansatt skrive timeliste for røde dager, eller har vi ikke rett på det? Erdet ingen som har vært i denne situasjonen før?

Skrevet

Det er vel ikke så lett for oss "vanlige" ansatte å vite sikkert hva som gjelder overalt. Men det er vel flere her som har vært i denne situasjonen og nettopp har svart hva de erfarte. Spør din egen sjef eller ditt nav for å få et sikkert svar på hva som er praksis for deg der du er!

Skrevet

Jeg jobber på sykehus, det vil si at det er staten (eller spekter da) som er arb.giver. Arb.giver betaler lønn under permisjonen og krever dette refundert fra NAV. Min turnus vil rulle og gå i systemet, og jeg vil få mine ubekvems- og helligdagstillegg utbetalt. Regner med det er lignende for kommunen også. Kontakt lønnsavdelingen i kommunen du, og hør hvordan det praktisk løses der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...