Gå til innhold

ks eller igangsettelse...????

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger noen synspunkter. Jeg har født to store barn vaginalt (4,6 kg og et på 5,3). Der den siste fødselen endte med totalruptur grad 4. Er satt opp på ks 9 dager før termin....men kan få velge å bli satt igang i neste uke, 2 uker før termin.

Var på vektestimering i dag...og de mener at babyen nå er ca 3,7 kg(og mener derfor at barnet ikke blir over 5kg ved termin). Og de mener at en vaginal fødsel kan gå bra. Er så usikker på hva jeg ønsker...huff....er kjempe redd for å revne igjen, men så er jeg redd for ks også......

Noen som har lignende opplevelser eller bare tanker om dette??? Vet ikke om jeg klarer å ta dette valget.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136508802-ks-eller-igangsettelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at et viktig spørsmål her er om du er plaget med din totalruptur nå. Hvis du er plaget er kanskje KS det beste alternativet. Hvis du ikke er plaget med rupturen så bør du tenke om du ønsker å ta sjansen for at det skjer igjen. Det trenger ikke å skje igjen, men sjansen er selvfølgelig der. Ungen vil jo være mindre ved igangsetting, men du vet allikevel aldri. Men en vaginal fødsel kan gå helt bra også. Vanskelig å forutsi rett og slett! Lykke til med avgjørselen!

hei!

jeg ville ha godt tiden ut, jeg tok akkupunktur 18 sept å vannet gikk tilig 19 sept. å guten min kom ikke før sent 20 sept, ved et hastekeisersnitt :( det var det verste jeg har vært igjenomm, som førstegangsfødende også! så neste gang, skal jeg gå til ungen vil ut selv:) men jeg er glad nå at de tok han med keisersnitt, for ellers hadde han ikke vært frisk nå! men jeg håper å få føde normalt neste gang;) men jeg skjønner at du er nervøs for å revne igjen!

men du er i gode hender så jeg har villet at alt har skulle godt sin gang:)

lykke til å kos deg masse når den tid kommer:)

mamma87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...