Gå til innhold

Noen av dere som er blitt gravide ved å stresse ned?

Anbefalte innlegg

F.eks ved å stresse ned på jobb osv?

Har hatt en veldig stressende jobb de siste 7 årene og lurer på om dette kan ha en sammenheng med at jeg ikke har blitt gravid? Vi har jo vært gjennom utredning og ingenting galt å finne hos noen av oss. Altså: uforklarlige barnløse.

Så derfor lurer jeg på hvos mye stress har å si i denne saken?

Fortsetter under...

jeg tror generellt ikke det har så mye å si, bortsett fra hvis man merker at syklusene endrer seg når man starter å stresse. Nettopp dettte har skjedd med meg hver gang jeg har startet prøvingen. Det med stress kommer også an på hva som er galt med deg i utgangspunktet. I mitt tilfelle har det noe å si da stress kan øke FSH verdien, noe som allerede er forhøyet hos meg. Sånå prøver jeg å stresse ned

Jeg gikk til akupunktur for å få hjelp til å bli gravid, og det han fokuserte mest på var stress. Jeg er stressa, og det kunne føre til blokkeringer. Men det er nok individuelt, så i ditt tilfelle er det ikke sikkert det har noe å si, men alle trenger å roe ned litt uansett.

Et lite, enkelt tips du kan begynne med, er å puste med magen. Ligg på ryggen med bena litt opp, og pust helt ned til magen, slik at magen hever seg. Gjenta 10-12 ganger morgen og kveld. Skuldrene senker seg.

Hei

Jeg må si at jeg tror det har stor betydning....jeg ble gravid for 10 år siden, er frisk og rask - men har druknet meg i jobb nå i 10 år og er også blitt et medlem av denne gjengen....har "møtt veggen" og vært sykmeldt nå i 8 mnd da kroppen nektet å adlyde mer....så jeg tror vel mer på det at man bør jobbe normalt, først da blir man gravid også, så lenge man er 100% frisk da. Vi skal antakeligvis få satt inn i morra, så jeg håper det går bra. Mitt råd er, jobb normalt. 37,5 times uke. Et gammelt råd er jobb i 8 timer, slapp av i 8 timer og sov i 8 timer :-) Norge er blitt et eneste stort stress-land synes jeg. I tyrkia f.eks jobber de fra morgen til kveld, men ingen stresser - alle virker så lykkelige og fornøyde, til tross for at de er et fattig land.

Hei

Tror også at stress spiller en stor rolle, spesielt hvordan man takler stress.

Har selv fått målt forhøyet fsh pga stress, som gikk ned til normalen når jeg tok det litt roligere.

Legen min sier at de har pasienter som ikke har blitt gravide før de har byttet jobb, og de vil helst sykemelde meg hver gang når jeg ruger fordi de mener at min jobb innen eiendomsbransjen er noe av det værste jeg kan holde på med pga stort tidspress og enorm arbeidsmenge.

Hittil har jeg ikke latt meg overtale, men denne gangen tror jeg de skal få siste ordet for jeg har jo ikke blitt gravid heller.

Så nå trener jeg på å ikke bli overivrig på jobb eller hjemme og å ta det jeg rekker uten å få dårlig samvittighet, selv om jeg vanligvis liker at ting går ultra-rapido så er det ikke sikkert kroppen min liker det noe særlig..

de mener jo faktisk at det er derfor det er så mange syke, høydere dødelighet og slikt også, i Norge idag - jeg er selv et arb.jern og sliter med å stresse ned...men nå må jeg bare, siden hjernen ville en ting og kroppen ville noe annet. Kroppen vant. Jeg klarte ikke å løfta armene engang til slutt. Faktisk det verste jeg har opplevd. Jeg har fått helt andre verdier idag, så nå skal jeg tilbake i jobb og jobbe normalt - selvom jeg lett lar meg stresse nå også, og da blir jeg faktisk syk. Så jeg må bare lære meg å roe ned. Legene mine mener det er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid. Nå er jeg kanskje ett ytterpunkt, så til de som jobber normalt + - jeg tror dere alle bare må lytte til kroppen. kroppen skal være mottakelig for å bli gravid også, ikke bare skal man bli gravid - men man skal "orke" og ha overskudd til å bære det frem i 9 mnd - er man ikke "frisk" nok til det, blir man nok heller ikke gravid - tror nå jeg da. Det er en stor påkjennelse for kroppen å være to :-)

Annonse

Jeg er sykepleier og har jobbet på en kjempestressende avdeling de siste 7 årene. Masse stress og aldri syk. Bare jobb jobb jobb.

Nå har jeg byttet jobb og har fått MYE roligere arbeidsdager. Og hva skjer?? Hehe... jo da, knapt 4 uker etter at jeg begynte så fikk jeg omgangssyken. Har ikke hatt det på 8 år. Så det tolker jeg som at kroppen forandrer seg :) Skal se jeg blir mer mottakelig for å få den der etterlengtede spiren nå da :)

Har dessuten hørt et sted at livet går i sykluser på 7 år. Så kanskje den mindre bra fasen i livet er over?? Hehe... Må være optimist :)

ja det er typisk det...når man roer ned litt, blir man syk. Det er derfor mange blir syke i helger og ferier. En lege sa til meg en gang....når man jobber og jobber...blir man aldri syk, fordi man ikke har tid til å bli syk. Så fort man setter seg ned og slapper av, kommer det som har "ligget på lur" og en dag kommer det uansett. Som sjef vet jeg godt hva han snakker om. Jeg var aldri syk, fordi jeg ikke hadde tid eller mulighet til å være syk. Jeg fikk nok av signaler på at jeg måtte roe ned, men lyttet ikke - etter litt over 4 år sluttet kroppen å virke. Så jeg har lært en ting, lytt til kroppen, vi er ikke maskiner.

Skal se du blir gravid nå, kroppen trenger hvile - helt klart :-) Godt du har byttet jobb. Jeg har også hørt at kroppen (som det meste annet) går i sykluser på 7 år....så bare vær optimist du - godt det :-) Lykke til.

Tja, jeg vet ikke hva jeg skal tro om stress jeg.

Vi hadde prøvd i mange år og var midt i oppussing, full jobb og jeg hadde ikke kommet meg etter SA`en + mannens dårlige sædkvalitet, så oppi alt dette ble jeg gravid. Har aldri vært så stresset som da!

Merkelig.!!!! Ved flere av prøverørsforsøkene har jeg vært sykemeldt i forkant og underveis, avslappet og gjort positive ting, men det har ikke resultert i noen graviditet desverre.

Ikke til å bli klok på dette med stress, men uansett så mener jeg at negativt stress ikke er bra for kropp og sjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...