Gå til innhold

Store problemer med barnefaren! :o(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt gravid med en mann jeg ikke hadde et fast forhold til (mer enn romanse?), mye pga av at han skulle flytte til Trondheim pga jobb.. Han ble rasende da jeg ble gravid, og sa masse stygge ting som gjorde meg til nærmest et nervevrak. Mente jeg hadde ødelagt livet hans, bl a, og at nå burde jeg flytte opp til Trondheim pga han skulle få ha kontakt med ungen. Men jeg ønsker ikke å flytte fra hele livet mitt her hjemme (bor på Vestlandet), familien min, jobb, skole, venner for å bo alene i en vilt fremmed by, med en unge, FORDI barnefaren skal ha kontakt med ungen. Dette ble han rasende for, og mente bestemt jeg skulle ta abort. Dette nekter jeg å gjøre. Men nå har det seg sånn, at han krever 50/50 samværsrett, enda han bor 16 timers kjøring unna. Han mente bl a at han kunne tvinge barnet til å bo hos han annen hver uke (!), uavhengig av barnets mening. Han syntes også at jeg kunne "sende" babyen opp til ham når ungen kun er 1 år gammelt, for så komme tilbake til meg når ungen er fylt 2. Jeg begynte nesten å gråte, hvordan kan noen holde barnet borte fra moren sin i ett helt år?? Han mente jeg var en stor egoist som ikke gikk med på dette.

Hva mener andre? Jeg vil selvfølgelig ikke hindre ham i å ha kontakt med barnet, men synes dette går over alle grenser...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tøft når de holder på sånn, men prøv å lukk øra ! Det han kommer med er bare tull ! Ingen grunn til at du skal flytte fordi han skal det, alene med babyen kommer du til å trenge venner og familie mer enn noen gang. Både for babyen og for å få fullført skolen !

50/50 kan han i dagens samfunn ALDRI få medmindre du skriver under på det !!! ( det lar du deg selvfølgelig ikke presse til samme hva han påstår, særlig ikke med sånne oppfatninger som du forteller han kommer med her).

Jo mer stabilt liv du sørger for at ungen har hos deg, jo svakere sak har han, og jo lengre tid som går, taler tiden til din fordel for at etablert situasjon som fungerer ikke skal rives opp.

Si at han er velkommen for å besøke ungen (samvær første to leveår er uansett kun anbefalt som besøk/noen timer pr gang ) dersom han ønsker det, utover dette bør du blåse i allt tullet som kommer ut av denne desperate mannen !

Lykke til ! dette klarer du !

Skrevet

Serriøst, at du skal levere ungen når barnet er 1år, så at han skal lever det når ungen bli 2år igjenn????!!?!?!

Neineinei... Noen bf er bare helt... RAR! =/

Skrevet

Ja, det var det han mente... Og jeg spurte hvor tid jeg skulle få sjans til å se ungen, og da sa han bare "du kan jo komme på besøk noen ganger i året". Det er jo helt sprøtt. Akkurat som en unge på 1 år hadde taklet å være borte fra moren sin ett helt år, hos en barnefaren han/hun såvidt har truffet tidligere! JEG hadde aldri gått med på det jeg heller, hvilken mor er det som går ett år uten barnet sitt?!

Skrevet

Hoff... Men, du kan egentlig bare ta det HELT med ro!

Han kommer ALDRI til å kunne ta fra deg barnet når babyen er 1år, å la det være til ham til det er 2 år... Det sier jo seg selv!!

Hvilken planet er han fra egentlig??!

Sykt at han tror at han faktisk kan gjøre det, å at han kan gjennomføre det.. Makan til en bf..

Det er jo du som sitter med banet, og der er jo deg barnet blir kjent med og føler seg trygg på, blir jo "barnemisshandling" at bf tar barnet på 1 år og har til selg selv til barnet er 2...

Neineinei, for en tulling!

Han har jo ikke rett på noe annet enn vanlig samvær (annenhver helg osv) fram til barnet når en viss alder..

Og hvis han skal ha mer så må han jo gå til rettsak!

(Hvis ikke du skriver under på 50/50, delt omsorg da)

Skrevet

Takk for støtten!

Jeg også var sikker på at han aldri kan gjøre det, men han er så manipulerende, flink til å snakke for seg og påståelig, derfor er det ubehagelig når han kommer med slike uttalelser:(

Jeg er livredd for det ufødte barnet!! Og vil at alt skal være til dets beste. Og det er IKKE for barnets beste å bli holdt borte fra moren sin så lenge, eller bli tvunget til å bo annenhver uke i Trondheim!! Så jeg er helt enig i at det er barnemishandling. Fatter ikke hva enkelte mannfolk tenker med.....SÅ egoisitiske!!

Skrevet

Du svarte meg fortsatt ikke på hvilken planet han kom ifra?? :-P

Nei, jeg kjenner godt til situajsonen, der bf er manipulerende og flink til å snakke for seg ja! Men, bare gi blanke faan om jeg få låv til å si det! Nå syns jeg du skal tenke på DEG SELV og BARNET, kos deg med svangerskapet og glem de manipulerende ordene fra bf..!!

Skjønner du er redd for det ufødte barnet, men dette skal du klare! For han kan IKKE komme å ta ifra deg barnet, uansett! Å hvis han gjør det, så blir jo det kidnapping.. Og der er jo ikke særlig lurt :-P

JA, helt enig.. Enkelte mannfolk er bare egoistiske og tenker bare på selv selv.. Desverre!

Ingen kan tvinge dere til at barnet skal bo annenhver uke til mor og far, det er ja aaalt for lang avstand!!

Pust ut, og KOS deg :)

Skrevet

Hehe... Skulle kanskje trodd han kom fra Mars?? Iallefall ikke samme planet som oss ikke-egoistiske, normalfungerende menneskene ;)

Må nesten bare le av alt det han sier!! Men pga graviditeten, som gjør meg til en hormonell bombe med ømme bryster, konstant kvalme og trøtthet, orker jeg liksom ikke masse sprøyt fra han i tillegg!!

Om du forstår hva jeg mener:P Så er det VELDIG slitsomt å konstant få høre at jeg er egoistisk, bare fordi jeg nekter å gå med på de urimelige kravene hans.! Det eneste jeg vil, er ungens beste, og det er ikke egoisitisk:) Men tror han motsier seg selv, for jeg fikk høre for noen uker siden, at jeg er en stor egoist som bare tenker på meg selv, fordi jeg IKKE ville ta abort... Hmm, det stemmer ikke helt i mine ører iallefall:)

Igjen, takk takk for støtten, det hjelper meg masse=)

Skrevet

Jeg tror han er en balndig av Mars/Jupiter jeg ;-)

Kjenner meg veldig igjenn i det du skriver, at det er JEG som er egoist, teit, umoden bla bla bla.. Men, det er jo faktisk vi som tenker på barnets beste til syvende og sist! Å det at en kranglete bf kommer og ødelegger hele "morroa" med svangerskapet, gjør meg bare mer sint å lei. Jeg orker ikke trynet på han så langt! :-P

Men såppas tror jeg at jeg har lært så langt, ikke ta alt innover det bf sier og truer med..

Du va egoist for at du ikke tok abort ja? Ja, klart.. Ehem!

Nei, da vil jeg heller si at HAN var egoist som mente du burde ta abort.. Han vet jo ikke hvordan det e å ta abort, om hvor vanskelig det kan være! Det vil jeg kalle egoistisk.. Du tar bare ansvar og er tøff! :-)

Skrevet

Jepp, en blanding av litt av hvert må jeg si ;) Skulle ønske han Karlson på taket propeller på ryggen og fløy laaangt avsted =)

Helt enig i at det er vi som tenker på barnets beste. Det er ingen hemmelighet at det er moren barnet knytter seg mest til de første leveårene, spesielt når moren har fast foreldreansvar! Veldig irriterende når de gjør svangerskapet til et helvete, istedet for en glede!!

Han mente jeg burde ta abort ja, for ungens beste.. LOL.. og at jeg ikke burde sette barn til verden, siden verden er et forferdelig og ondt sted å leve. Men skal menneskeheten stoppe opp, fordi verden ikke akkurat er et paradis? Det har det nå aldri vært heller!

Så du er i en ganske lik situasjon som meg, etter som jeg har forstått?:)

Skrevet

Ja, er i veldig så lik situasjon som deg ja! :-) Bare at jeg og bf ikke bor såå langt fra hverandre, halv time ca bare.. Noen ganger skulle jeg faktisk ønske at bf egentli hadd gidd blanke faan, er jo bedre det, enn all kranlingen og tullet!! Bli veeeldig lei ja.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor noen typer bf setter sånn i "oppposisjon" og skal kjøre ALT vanskelig!? Egoistisk menr jeg.. Er jo ikke "bare bare" å gå gravid heller da!

Ja, ta abort for barnets beste ja.. Kjenner til den du!! :-P

Jeg var bare egoistisk for at jeg ville beholde, og at jeg ikke tenkte på barnets beste når jeg valgte å bære det fram..

Janei'du, denne verden er aalt for farlig å slem, så vi kvinner er noe egoistiske skapninger som setter barn til verden, uten at vi er sammen med barenfaren.. Som om verden hadde snudd å blitt en perfekt plass -BARE om vi hadde vært sammen med han som er bf da eller..!?

Skrevet

Oki.... Hvor mange uker er du på vei?? Enig i deg når du sier du skulle ønske han ikke brydde seg, faktisk litt enklere å forholde seg til enn konstant kranglig og mas! Og det er slettes ikke bare bare gå gravid, det er tungt!! Og kjempeslitsomt! Mannfolka ANER ikke hvordan det føles, så det minste de kan gjøre, er å gi oss fred og støtte når vi trenger det! Kjenner jeg blir så provosert...

Ja, han mente verden var så ond og farlig, at det ikke var forsvarlig å få barnet... Men har det ikke alltid vært sånn? "Alt var bedre før". As if!!

Hadde vi vært alenemødre på 1800 tallet, skulle vi virkelig fått som ørene flagret, pga "synden" vår!

Skrevet

Jeg er 10uker på vei bare ;-) Så, hvorfor skal bf lage et helvette NÅ og begynne å kreve og kreve å lage oppstyr NÅ liksom?! Det skjønner jeg ikke.. Har ennå ikke gledet meg og at jeg er gravid, nå man her en klegg hengede etter seg.. Det er jo ikke noe baby ennå, d vises jo ikke på meg at jeg er gravid.. Så hvorfor krangle om "babyen" nå!? Nei, mannfolk.. Håper han gir seg så jeg kan glede meg over svangerskpet jeg også snart!! :-D Er du langt på vei du da? Er du gammel foresten? :-P

Vi kvinner er jo skapt for å få barn, uansett om vi er sammen eller ikke med bf.. Det er jo "naturens gang" ;-)

Noe som min farmor sa til meg når jeg fortalte henne at jeg var gravid!

Det skulle vært en støtte gruppe;

"For vi som er lei av alt mas og truende ord fra bf!"

Skrevet

Oki, nei du er ikke så langt på vei da nei! Selv er jeg 6 uker på vei:)

Så det var ingen god start med han barnefaren,nei!! Jeg er bare 20 da, men klarer forhåpentligvis å fullføre det første studieåret, slik at jeg har 2 år igjen når ungen har kommet! Hva med deg?=)

Helt sant at det er naturens gang, det har alltid vært sånn! Jeg har alltid gledet meg til å bli gravid, men slik situasjonen er nå, er det slettes ikke noen dans på roser! Misunner dem som har kjekke, stabile kjærester som gleder seg sammen med dem og støtter dem.!

Ganske sårt når man ikke har det.. Men vi klarer oss alltid! Girl power sier jeg bare;D Heldivis har jeg mange venner og familie som støtter meg 100 %! Det håper jeg du også har oppi alt dette??

Skrevet

Girl Power ja, oh yeah! :D

Dette klarer vi, vi må bare ignorere bf helt og tenke på oss selv nå!! Lettere sakt enn gjort kanskje? Vi har jo noe små skapninger i magen å tenke på! Så det er ikke noe vits til å stress! :-)

Det hadde ikke gjort noe med en kjekk, pen, snill, stauk kar nei!! :-D

En som ikke er vanskelig, en som stiller opp og støtter.. Ikke en som bare lager kvalme :-(

Det er godt med familie og venner som støtter opp ja!! Det har jeg også!! Å det er jeg takknemmelig for :-)

Bf prøvde å psyke meg ned og sa at jeg ikke klarte alt dette med barnet å passe på barnet, og at jeg va umoden, egoistisk.. Ja, du skjønner.. Så sa jeg til han at jeg hadde venner og familie som støttet meg 100%, så jeg tror det skulle gå bra! Vet du hva jeg fikk tilbake da eller? "Enn de 50% JEG skal ha da?" Han er jo bare teit.. Dum!

Blir så sinna jeg.. ;-)

Bra du blir ferdig med dette skoleåret vertfall..! :-) Du venter vell i august du også? Jeg blir også ferdig med vgs til sommeren, så det e jo bra da:-) Så har jeg en utdanning å "falle tilbake" på.. Er 19 jeg..

Skrevet

Hehe:P Det beste er nok ignorering ja, men ikke så lett nei:S Spesielt ikke når man har sterke følelser for ham!! Er så sint fordi jeg har det, spesielt siden det sannsynligvis ikke blir noe mellom oss uansett:/ Men får håpe de forsvinner etterhvert.. Hvordan var det mellom deg og barnefaren? Var dere sammen eller var det noe på gang?

Heheheh at han skulle støtte 50 %? Syns jeg ser det... Tror du har nok med de 100 % du har jeg :) Men han skal jo uansett betale barnebidrag! Har dere snakket om det? Gruer meg til å ta d opp med barnefaren, han kommer sikkert til å ville gi minst mulig.. BARE for å være ekkel!

Flott å høre at du også sannsynligvis vil klare resten av skoleåret:)

Vi er faktisk heldige som venter til høsten, for da klarer vi å gjøre oss ferdig med det skoleåret først:) Og det er en fordel! Hva linje er det du går på? Jeg har termin i begynnelsen av september,men vet ikke dato enda:( Du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...