Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Her er min liste: Hermina Clothilde Hermina Giselle Hermina Beatrice Hermina Valerie Hermina Eugenie Hva er best? Jeg trenger hjelp her, og takker for deres meninger.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg syns Hermina er såpass pompøst i seg selv at det passer best alene eller sammen med et enklere navn. Anna Hermina er nok.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg må velge av de navnene som har vært brukt i min familie før. Alle hadde slike såkalte pompøse navn, og tre eller fire fornavn. Jeg har tre fornavn og jeg har aldri hatt problemer. Men vi tenkte å gi barnet bare to fornavn. Ellers synes jeg at det er forskjell mellom pompøse hollywoodnavn og klassiske navn.
Gulp Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Egentlig liker jeg Hermine bedre, men hvis jeg måtte velge, ville jeg sagt Hermina Beatrice. Men har nok litt annerledes smak enn deg:-) De andre mellomnavnene var veldig overkill, og veldig utenlandske. Beatrice også i grunnen, men litt finere.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Veldig utenlandske? Men Eugenie heter jo en gate her i Oslo, for eks. Er Hermine Beatrice bedre da enn Hermina Beatrice? Jeg synes egentlig også at Hermine er finere. Her går det ikke så mye på smak, men mer på tradisjon. Jeg kan også velge Giselle Beatrice. Jeg synes det er pent, men som sagt er jeg vant til slike navn. Jeg håper at jeg ikke er helt alene.
GuriGuri Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Da måtte det blitt Hermina Beatrice! Har tenkt på Hermine selv, men ble nedstemt;-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Hermine Valeria eller Hermine Eugenia
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Hermina Beatrice. De andre ble bare altfor mye og veldig overkill.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 De er jo mine oldemødrenes navn, og ingen av dem var noen stakkar, tvert imot. Men takk for din mening.
Vannmann35 Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Jeg liker nok også Hermine bedre enn Hermina men... Synes uansett at både Hermina Beatrice og Hermina Eugenia var fine navn :-) En knapp på sistnevnte - veldig flott! kan jeg forresten spørre hvordan du vil uttale Eugenia, rett frem eller mer som Euchenia om du skjønner?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Eugenie uttales som åsjeni, og Eugenia som åsjenia, men det er alltid noen som uttaler det rett frem, og det går fint det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå