tre_prinsesser Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Min vennine mener bastant at det er større mulighet for å få samme kjønn på nr 2 som på nr 1 enn å få forskjellig, og at man er nesten garantert å få samme kjønn på nr 3, hvis nr 1 og 2 er samme. Forståelig skrevet?? Altså, jeg som har jente har større mulighet for å få jente enn gutt neste gang jeg blir gravid. Stemmer dette?? Noen som vet? Bare lurer jeg da, men hadde jo vært fint med hvertfall en av hvert kjønn syns jeg...
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 har ALLLTID ca 51% sjanse for gutt, og ca 49% for jente. uansett om man har fått barn før eller ikke!
tre_prinsesser Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Er jo det jeg har trodd hele tiden også! Noen andre synspunkter??
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Tror dette er litt myte jeg.. Jeg har en gutt fra før og har fått 2 jenter etter det :-) Men vet om de som har enten bare jenter eller gutter...3-4 stk mamma og pappa fikk: jente-gutt-gutt-jente
Frk. Vable Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Tanten min har 6 barn: jente-gutt-jente-gutt-gutt-jente. Selv har jeg jente-gutt. Tror ikke det stemmer...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 ja det er sant at det er større sansynlighet for og få samme kjønn og jo fler barn av samme kjønn jo større sjangse er det for at neste mann også blir de samme som sine søken (med mindre du bytter ut mannen da) jente svømerne til mannen din er sansynligvis bedre til og svømme en guttene. men hvor mye det har og si fra 1 til nr 2 vet jeg ikke.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Kjenner en som har 4 barn med 2 damer (2 hver - og rekkefølgen er) Gutt-Gutt-Gutt-Jente Kan si det sånn at han trodde han ikke klarte å lage jente, men på det 4 skal det vist skje :-)
tre_prinsesser Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2008 Okei... Ble ikke så mye klokere nå, men vet jo at det er mange forskjellige søskenflokker der ute! Så vi får bare vente og se om det blir innover eller utover tiss neste gang magen vokser =)
nickoline og supermann Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Bare tull. første mann til mølla prinsippet gjelder fremdeles.........
*Lissi* Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Tja, aner ikke. Men da jeg fødte nummer to, spurte jm hva jeg hadde fra før. (fikk jente, og hadde jente) Fortalte dette, og da lo hun. De hadde merket seg på føden, at de som feks. fikk jente først, fikk jente andre gangen også. Og omvendt.
VenterNr3og4!:) Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Det er sant at sjansen for å få samme kjønn øker dess flere barn man får, ja. Sånn er det bare! Hjelper jo lite å komme å si at : "jammen naboen til mamma fikk to gutter og blablabla..!" Alle skjønner jo at det ikke er UMULIG å få jente om man så har 10 gutter fra før! Men her var det spm om statistikk og sannsynlighet.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 En jeg kjenner som er lege har sagt til meg at det er ca 80% sannsynlighet for å få samme kjønnet en gang til dersom de to første er av samme kjønn. Nå skal ikke jeg påstå at leger har mest peiling på statistikk, men hun er en veldig dyktig lege har jeg inntrykk av (allmennlege).
Mrs. Bouquet Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 Sanneheten er at 70% av par som har barn nr. 1og nr.2 som samme kjønn, får også det samme kjønnet hos barn nr. 3.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #14 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har jente og venter jente. Svigersøs har 2 jenter. Svigermor har jente og gutt med første mann og deretter gutt-jente-gutt-jente med mann nr 2. (og en haug med uvisse i mellom som ble senaborter og slikt snusk riktignok så rekkefølgen kunne fort vekk vært en helt annen, sikkert)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 11. januar 2008 #15 Skrevet 11. januar 2008 her er det gutt-gutt-jente(ifølge ul) Mamma fikk jente-gutt-jente-gutt-gutt-jente og svigermor fikk gutt -jente-jente-gutt så det er nok tilfeldig....
Trulte76 Skrevet 11. januar 2008 #16 Skrevet 11. januar 2008 siet til flere av samme kjønn uti rekka til større sjanse for den neste blir samme kjønnet..sies det da.. men vet jo om de som har to av samme og så er nr 3 mottsatt..men vet også om de som bare har av samme kjønn også..ei med tre gutter og ei med tre jenter..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 Hm i min familie har det ihvertfall stemt det med kjønn. Vi er jente, jente Jeg har gutt og venter gutt i april Søstra til mamma har det sånn: jente, jente, jente (tante mistet også ei jente mellom nr 1 og 2 da hun falt i en trapp) Broren til mamma som er død hadde: jente, jente. Søstra til pappa har jente, jente Broren til pappa har jente, gutt så der er det et unntak.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 Ja, selvfølgelig tilfeldig, men med større sannsynlighet for det ene. Når vi snakker om prosenter snakker vi om tilfeldigheter
Trulte76 Skrevet 11. januar 2008 #19 Skrevet 11. januar 2008 jeg selv har jente-jente foresten Men med nr 3 så er det en annen far..han har gutt fra før..så spent på hva dette blir..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. januar 2008 #20 Skrevet 11. januar 2008 Myte.. Vi har gutt-jente Men vi har venner som har både: gutt-jente jente-gutt gutt-gutt jente-jente jente-jente-jente gutt-gutt-gutt jente-gutt-jente gutt-jente-gutt jente-jente-gutt gutt-gutt-jente osv.. altså alle mulige slags kombinasjoner.. kan ikke se noe mønster i vår omgangskrets ihvertfall.. det blir vel det det blir tenker jeg. som en over sa.. ca 51% sjans for gutt og ca 49% sjans for jente.
VenterNr3og4!:) Skrevet 11. januar 2008 #21 Skrevet 11. januar 2008 Du over her: Det er ikke bare deg og din vennekrets som danner grunnlaget for statistikken vet du
tre_prinsesser Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 11. januar 2008 Ok, jeg skjønner det er bred uenighet om tema, men er det noe "forskning" på området? Et slags bevis på at det ene eller andre stemmer? Er som sagt mange forskjellige søskenflokker. De fleste jeg kjenner og vet om har jo forskjellig kjønn... Men uansett, dere som skriver inn her har jo "bare" hørt det av noen eller gjort dere opp en mening basert på søskensammensetningen i deres egen familie og omgangskrets, har dere "bevis"??
Fire i familien :-) Skrevet 11. januar 2008 #23 Skrevet 11. januar 2008 hehe... Mormor har 6 jenter, min mor har 7 jenter, jeg har fått en jente så langt, og tror nok ikke jeg får noen gutt... Farmor igjen fikk 8 gutter og 2 jenter...(gutt, jente, mange gutter og en jente helt til slutt) Svigermor fikk 2 jenter og så 2 gutter. På mor siden så er det 19 barnebarn, og bare 4 av de er gutter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå