Gå til innhold

Når pumpe? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 7 uker som jeg tenkte prøve gi flaske for å se om jeg kanskje kan ha den i bakhånd om samboeren skal passe henne og hun plutselig vil ha mat. Men er usikker på når jeg bør pumpe meg og hvilket bryst? Vet at man bør pumpe seg tidlig på dagen. Om jeg ammer fra venstre side, og pumper rett etterpå fra høyre, hvilken side skal jeg da gi henne fra neste gang jeg ammer? Fylles de opp på likt? Tenkte ha melken jeg pumper til etterm/kvelden i tilfelle hun trenger akkurat når jeg er på trening feks. Noen som kan hjelpe? Hvor mye er det vanlig å gi i ml?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går på skole 2 kvelder i uka, så pleier å pumpe da. hvis hun spiste sist fra høyre bryst så pumper jeg fra venstre, og når hun skal spise igjen da så gir jeg fra høyre.

når jeg kommer hjem fra skolen har hun somregel nettopp spist flaske, så da pumper jeg det brystet som skal tømmes og legger i fryseren til neste skolekveld;) brystene fylles vel opp på likt hvis hun spiser samtidig som du pumper, har hendt jeg har gjort det...hvis du har tendenser til brystbetennelse og får lett klumper osv så ville jeg kanskje latt være å pumpe samtidig, for da må jo det ene brystet vente lenge for å få tømt seg igjen:)

snuppa mi er 7 uker forresten, jeg pleier å pumpe 100ml til hu. ikke alltid hu spiser alt da, men det er hvertfall ikke forlite for henne, men varierer vel fra baby til baby:)

Skrevet

Pumpe begge bryst når baby er mett, det er da uvilkåerlig hvilket du da gir fra neste gang. Brystene fylles på likt ja.

Ha klar en eller flasker med 50 - 80 ml i såå er du sikker på at du har nok. babyer spiser ofte mer i ml fra flaske enn fra pupp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...