Fisk74 Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Skal ha i april og bor i troms, hva er best? Hvor lenge kan gutten bruke bag-delen ?
Fikk maibaby06 Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg fikk i mai, og min gikk over til sportsdel da han var 6mnd, i mnd-skiftet november/desember. Da begynte han med lammepose og var uansett for lang for bagen. Jeg hadde kombivogn, det vil si softbag satt inn i sportsdelen. Siden du skal ha i april (og bor i troms) vil du vel hvertfall ha lammeskinn i vogna i starten?? Ev en pose av noe slag. Det vil uansett være plass til liten baby og pose i de fleste vogner, både kombi og duo;) Har du behov for å løfte med deg bagen inn og ut, opp trapper etc? Da kan det ofte være greit med kombi (hard- eller softbag med håndtak). Duovogner har ofte litt større bag, men tyngre å løfte med seg hele duobagen inn. Som du skjønner er det ikke så lett å si hva som er best for deg:) Ang størrelse er vel de fleste softbager ca 75cm, mens duobag ca 80-85cm. Vil du feks at gutten din skal bruke bagen over neste vinter bør du vel satse på duovogn:)
LegallyBlond Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Hvor lenge gutten kan bruke bag-delen avhenger helt av hvilken vognmerke du velger, men som hun over skriver så ligger de fleste på mellom 75 - 82 cm, hvor kombibagene oftest (men ikke alltid) er minst. Det er også stor forskjell på barna, noen vil tidlig opp og se mens andre kan kose seg i bagdelen til 9-10 mnd om de ikke vokser ut av den før. De fleste jeg kjenner har byttet til sportsdel mellom 4,5 - 8 mnd. Så sant du ikke skal bære bagen mye opp trapper eller andre steder så ville jeg helt klart gått for en duovogn! Bagene er oftest større, og vogna blir mye lettere i vekt som bagvogn enn kombivognene (siden du da har bagen+sportsvogndelen å trille på). Kjøpte kombi til førstemann siden vi da bodde i leilighet i 2. etasje og satte selve vognunderstellet igjen nede (lang trapp opp). Da var det praktisk, men nå som vi har enebolig mener jeg at duo hadde vært et bedre alternativ da jeg har store barn som fort har vokst ut av kombibagen og vogna er TUNG å trille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå