Gå til innhold

Noen som vet hvor en kan få lån? Dumme meg i mine yngre dager har gjort så jeg har fått innkasso,som jeg vil bli kvitt. så tenkte å prøve å få lån et sted,men vet ikke hvor..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye skylder du til inkasso selskapet da.

prøv å inngå en avtale med de om å betale det kravet oprinnelig var på. så vil de sikkert nekte. Ikke gi deg. Vis vilje til å få til en betalingsordning som du kan leve med. Kan hende de ihvertfall møter deg på halvveien....

så kan du søke lån etterpå.

Annonse

Jeg syns du kan forklare saken din for noen banker. Det lønner seg å ha kausjonist og/eller sikkerhet i fast eiendom eller lignende.

Betalingsanmerkninger blir stående i 4 år fra dato, dersom de ikke blir gjort opp. Hvis du nå er så heldig at du får lån et sted, og du vil betale sakene dine, kan du ta kontakt med inkassobyrået (evt. byråene). De kan da gi deg et akkordbeløp, en viss prosent av hovedsalær + omkostninger som du betaler i sin helhet. Når de får bekreftelse på at saken er gjort opp, må du selv be dem om å ta kontakt med Dun & Bradstreet (her jeg jobber), Lindorff Decison og Creditinform for å få anmerkningene slettet. Det er bare de 3 byråene som har et slikt register med betalingsanmerkninger.

Hvis du trenger kan du sende meg en PM med personnummeret ditt, så kan jeg sende deg en utskrift i posten med oversikt over hva vi har registret på deg.

Du veit siden du har hatt anmerkninger på deg... Og jeg som jobber med dette hver eneste dag vet IKKE...?

Anmerkninger blir stående i 4 år fra den datoen de blir registrert hos oss, hvis de ikke blir gjort opp. Blir de derimot betalt ned hos inkassobyrået, og du gir inkassobyrået beskjed om det, sender de slettemelding til oss og anmerkningen er borte dagen etter.

PM sender du til med ved å trykke på nicket mitt, og "send melding" (sånn ca:P)

Annonse

nytt fra i fjor er at det blir slettet med en gang. så om du har inkasso på deg på fler tusen å betaler det.. så har du ikke noe registrert på deg i løpet av uka. og kan fint ta opp lån uten å si til noen at du har hatt inkasso.

jeg hadde villet ringt inkassobyrået du har saken i og avtalt en nedbetalings ordning så får du den ute av verden så fort som mulig. jo lengre man venter jo mer renter lir det på det:(

Bank 2 er flinke.

Styr lengst mulig vekk fra gjeldsforhandling.no, de er svartelistet hos GOA.

Utover det er det korrekt som blir sagt her, dersom det ikke blir oppgjort vil anmerkningen slettes etter 4 år. Ikke gjelden, men anmerkningen.

Betales det skal det slettes med en gang pengene er registrert inn på saken og denne blir avsluttet.

Vær også obs på at inkassobyrået må ha beskjed om at DE må gi beskjed til oss om at anmerkningen skal slettes, det ligger ingen automatikk i dette...

Jo,ell altså,jeg går på rehabilitering,men er ute etter jobb!! MEN

Det er såpass "lite" så det vil ta tid før jeg har nedbatalt innkassoen med den inntekten.

Og da blir det dyrt i lengden,derfor så vil jeg ha et lån i bank som da er billigere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...