Gå til innhold

Noen med tips til nyydelig middagsrett med kyllingfilet?? Servere gjester..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne noe gryte greier, som kan gratineres?

Helst ikke noe av de kyllinggryte posene (Bali osv)

Noen som har noe deilig jeg kan servere gjester til søndag?

Skrevet

Hei!! Jeg har to oppskrifter, en som gratineres.

Vi begynner med den som skal gratineres.

Stek filene i pannen eller ovnen, riv eller skjær de opp i små biter. Legg de i en ildfast form, hell fløte over; så mye at det dekker all kyllingen. Tilsett hvitløk; pulver eller frisk, aromat krydder (det gule), paprika, champingnong (vanskelig å skrive det ordet) og hell ost på toppen. Bør stå i ovnen på 180 grader 30-45 min.. Jeg syns det blir kjempegodt. server med ris og salat til.. Jeg syns det er kjempe godt... og lett...

Den andre er litt mer jobb; men enkel assa..

Snitt brystene på siden og legg inn en skive med brieost og en kvast timian, surr to stk baconskiver rundt.. Stek de i panna først og så legg de over i en ildfast form og sett i ovnen. Server gjerne med fløtegratinerete poteter og stekt champingnon... (fortsatt ett vanskelig ord)

Skrevet

Hørtes kjempe godt ut. begge to. Men må nok gå for den første da, samboer og pappa er litt kresne på brie ;)

Men på den som skal gratineres, blir det mye smak i den? Hvordan blir fløten? Blir den litt tjukkere enn den er når den er kald, god saus liksom?

Skrevet

Her er en enkel vi lager :-)

Stek kyllingfileen kjapt på hver side slik at den får skorpe.

Stek godt med champingion i masse smør + hvitløk ha så i sauspose etter ønske(vi brukte bernais saus sist) poser etter antall mennesker du lager til. Bruk mindre væske enn det som står på posen.

I tilegg har du nå oppi, frisk kuttet rød paprika, løk, purre, rød løk og så en halv thai wok pose.

Ha nå i kyllingfileene og la det stå å småkoke i 30-45 minutter. Server med ris og hvitløksbaguetter. Kjempegodt.

Går også ann med peppersaus eller annen saus du foretrekker :-)

Du får en saftig god kylling.

Skrevet

Denne pleier vi å lage, mange som har spurt etter oppskriften :-)

Skjær filetene i terninger og stek dem og legg til side.

Kutt opp grønnsaker i terninger, jeg bruker sjampinjong, løk, paprika og squash. Stek de i panna.

Ha grønnsaker og kylling i en gryte, tilsett matfløte, varmt vann m/buljongterning i, soyasaus, salt, pepper og ingefær (krydder).

Jevn med litt maizena og server med båndspagetti, og enten litt brød eller salat. Kjempegodt.

En annen enklere variant:

Ha kylling og litt grønnsaker i en ildfast form, hell over en kyllingsaus eller kyllingsuppe laget fra pose. Ost på toppen og gratiner i ovnen, server med ris.

Åh, nå fikk jeg lyst på det...

Skrevet

Denne er skikkelig yummy:

Soyaglaserte kyllingbryst til 4 stk

400 g kylling brystfilet

1/2 ts salt

1/2 ts pepper

1/2 ss olje

Råstekte grønnsaker

400 g sesongens grønnsaker

6 mandelpoteter

2 båter hvitløk

2 kvister timian

1 ts salt

1 ts pepper

1 ss oljs

1 lime

Soyasaus

2 dl soyasaus

1 ts sukker

1 lime

Slik gjør du:

Strø litt salt og pepper på kyllingbrystene og stek dem i middels varm panne med olje til de er gylne.

Legg kyllingbrystene i en ildfast form og stek dem videre i stekeovnen på 180 grader til kjernetemperaturen er 60-62 grader. Hvil kyllingene i 5 minutter.

Vask og skrell grønnsaker og poteter. Skjær grønnsakene i biter og potene i båter. Råstek grønnsakene og potetene i olje sammen med finhakket hvitløk og timian til de er møre. Smak til med limesaft, salt og pepper.

Kok opp soyasaus og sukker og la det koke noen minutter. Smak sausen til med limesaft og avkjøl før servering.

Server kyllingfiletene på hver sin seng av råstekte grønnsaker og fordel soyasuas over. Pynt med litt timian.

Namnam!!

Skrevet

Åja, nå leste jeg det med marinering.. :) Velvel, de soyaglaserte kyllingbrystene er uansett kjempegode!!

Skrevet

Den kan ikke gratineres da, men er god likevel :)

6 personer:

7 kyllingfileter

600 gram strimlede grønnsaker (kan bruke ferdige frossen wokblanding for å spare tid)

4 fedd hvitløk

Hot karri

1 ts finhakket frisk chili uten frø

1 boks kokosmelk

Nudler etter smak (eggnudler er godt)

1 glass grønn karripasta

Wok strimlete kyllingfileter med 1 glass karripasta, tilsett grønnsaker, hvitløk og chili. wok grundig. Tilsett karri etter smak og kok opp med kokosmelk.Varm nudler etter pakkeanvisning.

Rask, sunn og god middag

Skrevet

Oj oj, alt hørtes kjempe digg ut, nå er det bare å velge og vrake her..

Yadda, tror du min far, som er litt kresen, vil like soyasausen og sånn da?

Er dette en rett de fleste liker?

Skrevet

Nå har du fått mange oppskrifter, bare å velge og vrake..

Ja, det blir som saus, noen ganger litt tykk, kommer ann på hvor lenge den står inne. Jeg syns det blir kjempegod smak..

Men smaken er som baken og den er delt!!!!

Skrevet

Tusen takk alle.. Nå ble det driit vanskelig å velge. Får se gjennom de og tenke på hva de liker, de som kommer :) Jeg hadde jo digget alle..

Skrevet

Ser du har fått masse gode oppskrifter allerede, men jeg slenger med en jeg også:

I en ildfast form legger du poteter skåret i båter, grove biter av paprika, halve tomater, oliven, hele hvitløkskløfter, løk og hele champignon. Hell over litt oliven olje og krydre med salt, grov pepper, estragon og evt andre urter du liker. Sett dette i ovnen på 200.

Mens dette steker: Skjær et snitt på langs i filetene og putt inn skiver av chorizopølse. Stek de litt i stekepanna tilde er gyldne.

Grønnsakene har stekt i ca 40 min legger du kyllingfiletene oppå, skrur ned ovnen til 180 og steker det i ca 20 min til til filetene er gjennomstekte.

Server med godt brød, aioli eller en fløtesaus. Kosemat!

Skrevet

Synes denne er god, også til litt kresne, du kan jo bare velge litt hva du har i, men en forutsetning er at alle liker brokkoli og kylling da ;-) Og det er ikke 100% hjemmelaget, må ha to Toroposer i, men er god fordi om da.

Til en vanlig stor gratineringsform:

* 2-3 kyllingfileter i biter, stekes i litt olje

* 1 brokkoli i små biter

* sjampingjong i store biter (kan sløyfes eller byttes med f.eks paprika,løk el)

* 1-2 dl rømme

* 3 dl matfløte

* To poser Toro sin "Sjampingjong og kantarell saus"

* Kydder (salt, pepper og karri)

* Revet ost

Del kyllingfileten i biter og stek, når de steker så deler du brokkolien i biter og lar bitene fosskoke i 1-2 minutter, heller av vannet og legger brokkolibitene i bunnen på en ildfast form. Når kyllingen er ferdig stekt har du denne over. Sausen lager du som angitt på posen, men bytter ut nesten all melken med fløte og har i soppen. Etter 5 min koketid tilsetter du rømme, 1 ts karri, 1/2 ts salt og litt pepper og lar koke opp, deretter helelr du all sausen over brokkolien og kyllingen. Strø ost på toppen og ha gjerne et lite dryss med paprikakrydder over osten og gratiner i ovenen i ca 35 min på 180 grader.

Retten servers med risog salat og evt bagetter/brød til.

Skrevet

Den tar jeg, alva.. Den kommer pappa til å like og :) Går det greit å steke soppen først?

Skrevet

Ja, om du bruker fersk sopp ville jeg stekt den sammen med kyllingen tror jeg, jeg er litt sær og foretrekker faktisk på boks så da tar jeg den bare rett i sausen (bruker hele som jeg deler i to) ;-) Denne oppskriften er bare basis, du kan jo bare mikse og trikse som du vil med den. Hyggelig at det hørtes fristende ut da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...