Gå til innhold

Noen som har oppskrift på glasur til KALD sjokoladekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jenta vår sin klasse er det bursdagsfeiring med klassen til og med de er 10 år. På onsdag fylte venninnen hennes 11, og hun og en annen venninne ville lage supriseparty til henne. Så i dag har de fått meg til å lage kake, men de skal lage glasuren. Men de oppskriftene jeg har, er bare til varme kaker, sånn at det smelter på kaken. Noen med oppskrift på god glasur?

Jentene har virkelig jobbet med dette, de er så søte. De har ordnet med at foreldrene til bursdagsjenta skal kjøre henne hit i ettermiddag, de har kjøpt madcon cd og laget gåter som hun skal løse og finne neste gåte. Og til sammen vil bokstavene på gåtenen bli madcon, og hun blir bedt om å sette på cd-spilleren. De har kjøpt lys til kaka, kjøpt inn popcorn osv. Bare de tre som skal kose seg, blir så koselig.

Skrevet

100 g smør/margarin

2 ss kakao

300 gram melis

1 ts vaniljesukker

melk

3 ss kaffe

smelt smør med kaffe, rør sammen med meis, kakao og vaniljesukker. Tilsett melk til glasuren er jevn og fin i konsistensen.

Bre over kaken. Glasuren stivner litt, som et lokk på kaken. Jeg synes den er litt søt, men den er alltid populær hos barn.

Skrevet

Takk, den hørtes kjempegod ut. Men har ikke melk før seinere i kveld, og da bør kaken være ferdig. Kan den sløyfes og bare ha litt mer smør? Eller erstattes med matfløte? For det har jeg en skvett av.

Takk for svar.

Skrevet

Så god ut den glasuren over her. Jeg har en veldig enkel en som også er supergod:

1 dl kremfløte

1 plate dronningsjokolade

Varm opp 1/2 dl kremfløte

tilsett sjokoladen i biter

la de smelte i den lune fløten og når de er helt oppløst

tilsett den siste 1/2 dl med den kalde fløten

Avkjøl og bre ut over kaken.

Skrevet

Dette er vår glasur :-)

7dl melis

8ss smeltet smør

8ss sterk kaffe

4 ts vaniljesukker

2 ss kakao

Enkel og god :-)

Skrevet

Takker og bukker. Da skal ungene få lage glasur når de kommer om en liten time :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...