Gå til innhold

Sykmeldt og fødselspenger, penger generellt...???

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i juli, så forventer å gå i permisjon i juni en gang.

Er 50% sykmeldt nå, og har vært det siden november.

Skadet ankelen min i oktober 2005, og var da sykmeldt 100% i 5mnd før jeg jobbet 100% i 6mnd. Ble da sykmeldt pga skaden 50% i 4mnd før jeg ble operert og 100% sykmeldt i 4,5 mnd.

Fikk brev fra NAV i dag om at de stopper utbetalingen av sykepenger fra februar i år pga da har jeg vært sykmeldt 52 uker, i følge deres beregninger. Jeg sitter her og skjønner ingenting, og hos NAV tar de så klart ikke tlf....

Hva må jeg gjøre nå?? Jeg har jo ikke råd til å gå over på løsninger som gir mindre utbetalt. Er da eneste løsning å jobbe 100%??

Og for å få full dekkning ift fødselspenger, må jeg da ha vært i 100% jobb minst 6 av de siste 10 mnd når permisjonen starter??

Litt rotete dette, men nå er jeg skikkelig opprørt.......

Fortsetter under...

Da du jobbet den perioden på 100% i 6 mnd hadde du rett på nye 52 uker sykemelding og om du da først var sykemeldt 4 mnd, så 4,5 mnd og nå sykemeldt siden november har du nok overskredet din rett på sykemeldinger i februar.

Så om du skal få foreldrepenger når du skal ut i fødselspermisjon må du nok ut i jobb. Om du trenger en 100% stilling for å få nok penger må nesten du finne ut. Du vil ikke har rett på nye sykemeldingspenger før du har jobber 26 uker i strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...