Gå til innhold

Hva gjør barn hyper? Ang. mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er veldig aktiv. Tror ikke det er noe ADHD da det her ser ut til at man blir mer roligere med alderen. At språket har kommet ser også til å å hjulpet min sønn. Allikevel har vi perioder der han blir svært hyper. Jeg prøver å finne en sammenheng mellom mat og hyperaktivitet. Jeg vet selvsagt dette om sukker, men finnes det andre ting jeg bør unngå å gi?

Gutten min er 3år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

koffein, enkelte e-stoffer (husker ikke hvilke) druesukker, epler, melkeprodukter

Disse tingene kan ihvertfall adhdere reagere på med økt aktivitet

Skrevet

vanilin (som i kjeks med vaniljekrem, vaniljeis osv) i tillegg ....

sukker, E-stoff (f. eks snop med farge), og vanilin er desidert verst...

Skrevet

Hovedinnlegger her! Tusen takk for svar! Mye jeg ikke visste her. Har alltid hatt en mistanke ang.melk og det var godt å se at andre også mener dette.

Skrevet

Kaviar, pga det røde fargestoffet. gjelder oxo annen mat med rødt fargestoff

• 1 måned senere...
Skrevet

Er ikke lett.Er sukker i mest alt.Men variere i mengde,Såg en gang på sfo når di skulle ha grøt eller frokostblanding.Det laget med sukker!!jeg sa ifra,ikke rart ungene er hyper her.Med adhd er det enda verre.Rent sukker i store doser.fy.solobrus er bedre en cola pga i cola er det sukker+koffein som i kaffe.Kunstig sukker er ikke heller bra.Er sant at det er sukker i melka.:)Tenker man sånn kan man ha ingenting.Alle kjeks er det sukker.Vi holder oss til grovere brød.Vi drikker mye vann,litt melk.Unner oss søte kjeks osv av å til.unngå loff,brus,rent sukker å bakerivarer.Ingen vits.Det metter ikke,å får bare vondt i magen å ville unger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...