Gå til innhold

Hvor tidlig fødsel kan det være "uten" komplikasjoner? Uke 27

Klarforbarn

Anbefalte innlegg

Hei - er det noen her inne som har født veldig for tidlig el. vet om noen som har det og som har barn som klarte seg helt fint eller som har barn som har fått komplikasjoner?

Forrige helg fikk jeg regelmessige kynnere med 4 min mellomrom i flere timer, alt er bra nå, men jeg har selvfølgelig blitt bedt om å ta det med ro og passe på. Dette skremte meg selvfølgelig litt og jeg har begynt å tenke litt på at en fødsel ikke nødvendigvis kan være så langt unna og da lurer jeg på hvor tidlig kan barna blk født UTEN at det nødvendigvis må være noen komplikasjoner eller skader de tar med seg videre. Nowen som vet om noen eller hva har dere hørt?

Jeg er nå snart fullgåtte 27 uker.

Fortsetter under...

det er vanlig med kynnere.. og det har ikke nødvendig noe med fødsel å gjøre.. tror ikke du skal bekymre deg..

når du har kynnere skal du ta det med ro,,, jeg har siden uke 20 hatt hyppige kynnere.. men er ikke snakk om for tidlig fødsel for det.

De snakket om premature barn på God Morgen Norge for litt siden og da mente de at sjansene for senskader var redusert ganske drastisk for de som ble født etter fullgåtte 28 uker.

På sykehuset ble jeg fortalt at de var fornøyd med alt etter uke 32.

Har hatt masse kynnere selv også, men har lang livmorhals enda så de blir nok i magen litt til heldigvis:-)

Lykke til videre!!

Tusen takk for svar - var hos legen iogår og hun sa det samme; etter fulgåtte 28 uker så reduseres sjansene drastisk. Nå har også jeg en 2nydelig" livmorhals ifølge legen min, lang og fin så jeg tror nok også nurkene blir liggende der i laaang tid enda! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...