Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har en gutt på 3år som går i barnehage. Min gutt er veldig aktiv. Ikke snakk om noe ADHD, men mer aktiv enn normalen. Det har bedret seg veldig nå som språket kommer, men bhg er fortsatt veldig opptatt av å "jobbe med han" til å få han mer konsentret og tålmodig. Jeg er enig med bhg. Guttungen kan til tider være hyper og jeg ser at han selv "lider". Han sliter med å finne roen, selv om han selv er sliten. Så over til "problemet". Min gutt har en god venninne i bhg. Hun er på en annen gruppe enn min sønn, men hun kommer daglig over til min sønns gruppe. Hun er 1 eller 2 år eldre. Problemer er bare at hun er ti ganger mer hyper enn min sønn. For meg virker det som om hun er gitt opp av bhg - og bare overlatt til min sønn fordi han kan til en viss grad følge hennes tempo. I julen var jeg på besøksdag i bhg og ble helt satt ut av denne jenten. To voksne måtte holde henne rolig. Hun var helt vill. Det var nesten skemmende å se. Hun var oppi min sønn konstant, noe som førte til at han ble "kavet opp". Han ble jo like vill. Hun hoppet på han og kastet lekene hans over alt. Min sønn synst jo dette var morsomt, og da var de igang....helt hyper. Jeg har aldri før sett min sønn slik. Jeg forstår ikke hvorfor denne jenta skal leke med mitt barn - når vi har sammen med bhg satt som mål at min sønn skal bli litt mer rolig. Dette hjelper ikke han noe. Samtidig forguder min sønn denne jenta. Han snakker om henne hver dag. Som oftes om at de krangler og slåss, men han liker henne for det. De ansatte i bhg påstår også at de har et godt forhold. Men jeg er litt usikker på om både sønnen min og jenta har noe godt utbytte av dette. En ting er at de leker litt ute sammen, men her er det snakk om at hun kommer over til hans avdeling. Har ikke sett at noen andre barn gjør det samme. Ved å kontakte barnehagen, vil jeg da ødelegge et vennskapsforhold mellom de to små? Eller hjelper jeg bare sønnen min? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136503898-har-vi-et-problem-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #2 Del Skrevet 12. januar 2008 Hmmmm...vanskelig situasjon det der. Hvis de to liker hverandre så godt så er det jo vanskelig å nekte dem å leke sammen. Men de bør kanskje ikke være sammen i timesvis av gangen hvis de jazzer hverandre veldig opp. Men det jeg egentlig ville si er bare at barna i barnehagen som oftest blir mye mer urolige, masete og oppfinnsomme når foreldrene er tilstede på sånne besøksdager, suppedager, luciadager etc enn det de er til vanlig. Jeg jobbet i barnehage selv før og det var alltid mye mer kaos på foreldredager. Barna blir oppspilte, de vil gjerne "vise seg fram litt" og de er litt usikre på hvem som har regien når både foreldre og barnehagepersonalet er tilstede på en gang. Det er en uvant situasjon for både barna og de voksne og barnas reaksjon er som oftest å bli litt mer hypre enn vanlig. Og hvis det på toppen av det hele serveres noe søtt så blir kombinasjonen av sukker og oppmerksomhet helt enkelt for mye for noen barn. Så forhåpentligvis er ikke denne jenta han leker med fullt så vill og gal til vanlig som dere så henne den dagen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136503898-har-vi-et-problem-her/#findComment-136518080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå