Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Del Skrevet 11. januar 2008 Vi har vært sammen i 3,5 år og har en gutt på 2. Er nå gravid med nr.2, termin i beg. av juni. Vi har hatt litt problemer med forholdet siden jeg gikk gravid med førstemann og krangler nå ganske ofte, også slik at guttungen vår ser og hører det, desverre. Jeg føler meg veldig avhengig av samboern siden det kun er han som har førerkort og en jobb ved siden av studiene. Er studenter begge to, han er ferdig til sommeren, mens jeg nå går første året. Jeg sliter VELDIG med motivasjonen for skolearbeidet p.g.a at situasjonen er som den er her hjemme. Han er som en kald front hver gang jeg vil prate med han om forholdet, og også om små hverdagsting. Siden dette går utover sønnen vår, får jeg også dårlig samvittighet ovenfor han og har aller mest lyst til å ta han med meg og flytte til mamma for å la han slippe å høre oss krangle. Han våknet av kjeftingen vår en kveld og gråt stakkar. Jeg greier ikke å konsentrere meg om skolen når det er slik, har lyst til å gi opp. Greier ikke sende gutten i bhg., selv om han stortrives der, like etter en morgenkrangel... Men hvis jeg skulle flyttet til mamma, måtte gutten min enten blitt boende fast hos pappaen sin eller hatt ny bhg.plass på dagen og jeg måtte stressa som f... for å få han avgårde dit før jeg drar til skolen. Å la han bo hos pappaen er ikke et alternativ, da jeg (og sikkert alle som kjenner oss) mener at gutten har best av å være hos meg. Jeg er den eneste av oss som snakker med guttungen etter en krangel og den eneste som sier unnskyld til han for at vi krangler eller hvis vi har vært strenge med han. 2-åringen skjønner veldig mye og snakker av og til om at vi er sinte på hverandre og at mamma er lei seg og gråter osv... Dette kan ikke være bra for han! Men skal jeg gi opp studiene da? Eller gi opp samværet med gutten min? Om jeg slutter med studiene vil jeg jo aldri ha noen trygghet i forhold til jobb, ei heller ha krav på fødselsstipend. Hva skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136503800-hjelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-om-forholdet-tar-slutt/
heldigemeg Skrevet 11. januar 2008 #2 Del Skrevet 11. januar 2008 Uff, dette hørtes ikke bra ut. Jeg har ingen råd til deg, men du vil sikkert ha nytte av å snakke med noen. Hvis du er tilknyttet SiO har de noen veldig hyggelige sosionomer i rådgivningstjenesten som du i alle fall kan få noen råd av. Både praktiske og følelsesmessige. Kanskje andre samskipnader har det samme, da er det jo mest sannsynlig gratis. Eller høre med helsesøster på helsestasjonen der du går med sønnen din om det finnes noen familerådgivnings-et-eller-annet i nærheten du kunne snakket med. Du trenger ikke ha med deg mannen dit i første omgang. Klem til deg som har det vanskelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136503800-hjelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-om-forholdet-tar-slutt/#findComment-136508155
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #3 Del Skrevet 11. januar 2008 hei du må rett og slett snakke med noen som kan hjelpe deg ut av dette. veldig viktig for dere alle! du kan ringe anonymt til de fleste steder,el sende mail. vet at både SIO og OAS har bra rådgivningstimer. eller snakk med legen,jordmor neste gang du er der. de kan evt henvende deg til noen andre.du har alt å vinne på det,ingenting å tape! lånekassa gir deg rett til et års forsinkelse i studiet, du kan sykemelde deg o.l. ring 04545 og snakk med dem om hva du har krav på evt. men snakk med noen!!! lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136503800-hjelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-om-forholdet-tar-slutt/#findComment-136511393
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå