Gå til innhold

Fortsette nattavvenning m/ Ferber til tross for tett nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå i to netter kuttet ut flaska om natten hos gutten vår på 9,5 mnd. Her har vi brukt Ferber-metoden.

Første natt gikk greit med kun 1 times skriking, natt til i dag var verre med flere omganger med skriking.

Nå har gutten blitt litt tett i nesa og vi lurer på om vi skal avbryte det hele siden det sies at ungen skal være helt frisk for ferber?

Men vi har lite lyst å plutselig gi han mat igjen om natten. Da blir kanskje han forvirret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dere skal avbryte det ja. Jeg synes ferber er noe helt grusomt noe, som ikke barn skal utsettes for.

Skrevet

når det gjelder rutiner og sånn så tror jeg de fleste av "søvnspesialistene" er av den oppfatning at sykdomsperioder er unntaksperioder - så får man heller begynne på nytt igjen når babyen er helt frisk.

kanskje dumt spørsmål, men har du prøvd nesespray? uunngåelig for oss.

Skrevet

ja synes dere burde avbryte da. heller ordne nesen m saltvann eller evt vanlig nesespray hvis ikke det hjelper. trenger vel ikke gi mat fordet. men kanskje litt mer trøst.. er personlig motstander av ferber men det er jo irrelevant ved svaret mitt her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...