karo23 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 heisann alle sammen:o) jeg har et par spm når det gjelder pcos. og håper å få noe råd av dere... ja, det som er greie jaffal, er at jeg nylig har fått diagnosen pcos. og når jeg var hos legen sist, fikk jeg tilbud om operasjon. tror det kaltes laptroskopi. samt at han anbefalt meg enten å bruke p-piller, metformin eller aldactone. det jeg lurer på da, er om noen av dere har noen erfaringer når det gjelder operasjon eller medisnene jeg nevnte ovenfor? håper på gode råd.. hilsen en forvirret jente
vestlandsjento Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Vil du bli gravid? Då ville eg ikkje gått på p-piller. Pillene hjelper mot andre PCOS plager, men det kan ta lenger tid å få stabil syklus.. Eg fekk i alle fa ll beskjed om å slutta på pilla.. Har høyrt at laparoskopi er bra visst du har cyster. Eg tok lap pga av overstimulering, og etter det har eg hatt mensen kvar mnd (aldri hatt det før), men ikkje gravid enda. Metformin er det mange delte meininger om, men er ikkje skadelig å prøva. Har ikkje høyrt om aldactone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå