Gå til innhold

Da har jeg vært til UL

Gjest

Anbefalte innlegg

Det var spennende kan dere tro. Var så spent på om hun skulle finne en levende liten spire der inne, og grudde meg en del før jeg fikk komme inn til henne.

Hun fant en fin liten spire med en gang, og hjertet banket tydelig.

Hun mente jeg var akkurat 6 uker på vei, altså tre dager lenger enn jeg antok.

Ang. progesteronstøtte ble vi enige i at jeg skulle vente med dette, da jeg "bare" har mistet en gang. Litt av grunnen var også kvalmen som jeg strever veldig med for tiden. Hun sa at jeg ville bli 10 ganger så kvalm som jeg er nå, og det tror jeg ikke jeg hadde holdt ut!

Skal imidlertid tilbake til ny UL om 2 uker, og da skal jeg ta progesteronprøve to dager før for å sjekke at verdien er høy nok. Om den er for lav, skal jeg begynne med progesteron da.

Spurte henne om det var noe jeg kunne ta mot kvalmen som ikke er farlig for fosteret, og hun anbefalte antihistaminer. Fikk resept på Phenergan som jeg kan ta maks en gang daglig.

Det er godt å ha sett en liten levende spire der inne :) Samtidig er jeg ikke trygg på at det går bra, da jeg fikk se en spire med bankende hjerte den gangen jeg mistet også. Blir nok ikke helt trygg før jeg har passert 12 uker, minst...

Klem

Fortsetter under...

Så gode nyheter smugs!!

Det skal gå din vei denne gangen! Gyn sa til oss at når man har sett et bankende hjerte er der mer enn 95% sjangs for at det går bra! Du SKAL være blandt de 95 denne gangen! Forstår godt at du er nervøs, det var vi også ganske lenge. Men det er det jo verdt!

Og bare vær glad du er kvalm, så har du masse graviditetshormoner iallefall!

Grattis, dette var kjekt!!

=D

Å så spennende! Og så herlig at det var et lite hjerte som banket! Ble helt misunnelig, jeg nå :-) Har ikke bestilt noe legetime ennå engang - tenkte jeg skulle vente til neste uke. Men tidlig UL vil jeg iallefall ha - så fort som mulig. Ingen kvalme å melde om her - men det hadde jeg ikke sist heller. Er heldig sånn sett.

Åååå - er glad på dine vegne. Håper du ble litt tryggere nå - kos deg med spiren :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...