Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har mørk urin om morgenen?

Håper det skyldes lite inntak av vann i løpet av natta, men er litt skeptisk likevel...

Var til legen forrige uke og da sa han det var spor av eggehvite i urinen, men at det (som kan være tegn på svangerskapsforgiftning) ikke er farlig eller blir undersøkt før i uke 20 eller noe sånt.

Lurer på om jeg bør ringe legen og spørre...

Fortsetter under...

Skrevet

Det er helt vanlig, men er det spesielt iøyenfallende synes jeg du burde tenke gjennom om du drikker nok. Mørk urin er såvidt jeg vet ikke noe sykdomstegn.

spor av protein (eggehvite) er nok usynlig for oss vanlige. Små spor er også litt vanlig i svangerskapet.

Skrevet

Takk! :) Skal høre neste gang jeg er til legen. Den er vanlig om dagen, så det er sikkert fordi jeg ikke får i meg væske i løpet av natta. :)

Skrevet

Begynn å drikk et glass vann før du legger deg. Det er normalt å ha mørkere urin på morgenen. Den er mørkere fordi den er mere konsentrert, og fordi vi ikke drikker og spiser om natta.

Men det å drikke et glass vann etter tannpussen er en god vane om man er gravid eller ikke. Det er bra for nyrene!

Men som sagt over, om den er veldig mørk skal du nevne det for legen. Uansett så kan du ta med urinprøve neste gang du skal dit, eller stikke innom med i morgen om du er bekymra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...