Gå til innhold

Noen som har vært på spøkelsestur på Lier eller Dikemark Sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tråd.. Nå kjenner jeg mange som jobber både på dikemark og Lier.. Dagens psykiatriske altså.. Har allikevel null peiling på hvor bygningene ligger iforhold til hverandre...

Men jeg tror uansett at det er veldig mange som er interesert i og gå inn i de gamle bygninger på grunn av egen nysjerigheten og fasinasjon og ikke pga respekt for historien.. Hvis man vil vite hva som har hendt i disse lokalene kan man heller søke det opp synes jeg.. Det er 2 såpass kjente sykehus at man vil finne mye skriv og bilder...

Og om det ikke holder for fasinasjonen så les boken om dr. mendel fra 2 verdenskrig.. Da er du garantert kvitt all trang til og gå inn i slike bygninger igjen.. Historiene fra alt som har skjedd i slike bygninger er spennende ja.., men man får ikke mye innformasjon ved og gå inn i bygningen.., det får man ved og lese om det..

Skrevet

Ser du konsekvent snakker om LCD Kari, men det har fint lite med dette å gjøre. Jeg tror nok du mener LSD...

Skrevet

jeg er opptatt av historie generellt og er fascinert av omtrent alle gamle hus og bygninger. Og gamle mennesker. Jeg er sykt glad i å fotografere og syns ofte sånne motiv blir veldig ekte. Og interesante. Riktig lys og motiv, vips så har man flere timer historie i et fotografi på 10 x 15 cm...

Skrevet

Det er ingen skumle bilder der, du ser bare et utrolig slitent hus, masse skrot og noen som har falt for fristelsen til å gjøre bildene mystiske og skumle med sigarettrøyk og/eller frostrøyk.

Ikke spesielt bra forsøk heller, kunne kjapt fiksa no verre på photoshop hehe..

Skrevet

Jeg må også bestille boka til Asbjørnsen. Si ifra hvis dere finner den historieboka da;)

Skrevet

Tror nesten jeg må lese den en gang til jeg nå som dere maser sånn om den... *tusle ut i bokhylla*

Skrevet

Jeg har finni 2 bøker av Joar Tranøy...

Til pasientens beste og I sinnsykehusets vold

Dette er ettersom jeg har skjønt historie om lobotomering og LCD medisinering.. Tror det er de bøkene det er nevnt om på siden....

Skrevet

En annen bok av Joar Tranøy jeg fant er

Psykiatriens kjemiske makt...

Skrevet

Dr Mengele het han som utførte diverse groteske ting under 2. verdenskrig.

Skrevet

Jeg har nå jobbet både på Dikemark (for 22 år siden) og Lier.

På Dikemark jobbet jeg på en av de avdelingene det ble påstått at det spøkte. Jeg hadde så lang reisevei at jeg pleide å overnatte på loftet (!!!). Der lå jeg helt alene på loftet... Synes det var helt greitt. No problem. Men hadde ikke gjort det i dag da den avdelingen er nedlagt.

I tillegg er jeg vokst opp ved siden av Lier psyk. Har vært mye der og jobbet der i 2 år. Min erfaring fra den tiden var at pasientene ble behandlet fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...