Gå til innhold

Noen som har vært på spøkelsestur på Lier eller Dikemark Sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klart du kan, i tillegg så lager hun knallgode både kjøttkaker, lapskaus og fersk suppe, mat forhåndsbestilles;) Hihi...

Skrevet

fy faen..jeg pissser i buksa..

Skrevet

neffi:)

De fleste drar nok ikke fordi de ikke respekterer, men mest fordi det er historie, intressant, lærerikt, spennende og historie.

Det var ett sinnsykehus, på lik linje med de som er i dag. Men ting ble bare gjort annerledes, pga de ikke hadde kommet langt nok i studier av psykologi, mennesker, behandlingsmåter ol.

Kunne gjerne dratt dit selv jeg, spennende med historie. Men pga. fare for å bli varetektet dropper jeg det.... Ikke minst hadde det vært spennende å lese gamle journaler, og hvordan de gjorde og behandlet på den tiden. Er jo tross alt ikke så mange årene siden dette skjedde.

Forøvrig står det om Dikemark sykehus, og Lier i historiebøkene til begge kommunene;)

Skrevet

Tenker ikke kun på de pasienten som er der nå med på alle de grusomme skjebnene som har vært der. Og der gård dere for å underholdes. Kler seg ut som en av de innlagte flirer og ler.

Hvis dere hvisst hvor mange grusomheter som har sjkedd opp igjenom årene der burde dere virkelig ha litt respekt!!!!

Det er ikke et tivoli eller lekehus!!!! Det er et psykistrisk sykehus!!!!

Skrevet

Rooolig nå Neffi:)

Jeg har all respekt for både personale og brukere av Lier sykehus og jobben som gjøres der ute.

Det jeg ikke har er like mye respekt for de gamle metodene som ble benyttet for bandt annet lobotomering og hvordan pasientene ble behandlet og jeg er av den mening at det er viktig å se på historien og lære av den for å komme videre i den verden vi er i dag.

Lier har jo faktisk et meget innholdsrikt og spennende museum, det er bare ikke lenger i bruk fordi bygget det ligger i er falleferdig og det ikke finnes økonomi til å gjøre noe med det.

Jeg skulle meget gjerne vært der for å ta en titt og se hvordan det var "way back then", ikke for å godte meg i andres elendighet. Men blandt annet historikken om den gamle tuberkuloseavdelingen der og om d.mann er jo fasinerende og spennende også for ettertiden.

Det blir noe ala det å dra til museet på Grini eller Auswitch, selv om det er en noget annen sjanger. Men du mener kanskje det er galt også?

Skrevet

Kine, haha. Kom til meg nå, så kan vi dra på sightsing;)

Skrevet

Lizzy, du bor jo ikke lange biten unna henne;) Hihi...

Neste Drammenstreff hos gamlemor, da tror jeg hun får infarkt;)

Skrevet

Ja, det er ganske heftige saker.

Skrevet

Hvis du mener det er så spennende på grunn av historiene bør man lese bøkene og ikke plage de som er innlagt der nå. Tro meg, de kan faktisk se dere fra enkelte vinduer...OG hære dere...

Hva tror dere disse menneskene tenker når de ser ungdom fryder seg over å kunne være på et sinnsykehus???

Skrevet

Noen som får filmen til?

Den bare lader, og lader her..

Skrevet

HEEELL NO..

nå har jeg sett bilder fra plassen...

blodige hender på vegger...var visst ikke ekte da men...

fy faen..

bare bildene av stedet,sengene,osv..

jeg pisser i buksa..

kunne faktisk begynt å grine om jeg var alene..

jeg HATER sånt som dette samtidig som det fascinerer meg sinnsykt mye..

men jeg blir så redd..

Skrevet

Hehe det hadde jo vært artig da. Kanskje ikke med så mange som det pleier å være men ;)

Skrevet

De som går dit er nok interessert i å se hva som har skjedd. Hvem snakker om å kle seg ut? Herregus, vær litt saklig da.

Skrevet

Men kjære deg neffi:) det er ingen som er der nå, den delen av Lier sykehus er lagt ned for mange herrans år siden. Og den delen av sykehuset som er i drift i dag, ligger ikke der en gang...

Selv om du kanskje ikke syntes det er spennende, så er det andre som syntes det. Og jeg mener fortsatt at det er historie. Selv om man leser bøker, eller å velger å dra dit selv...

Skrevet

Det var et innlegg over hvor ei venninne der hadde kledd seg ut som en av de innlagte...

Skrevet

Hadde vært spennende å høre historiene hennes. Er interessert i psykologi. Har sett Gjøkeredet 100 ganger eller noe.

Skrevet

men hva er det som har skjedd der egentlig ?

har fått med meg det var/er et mentalsykehus ???

og hvorfor er det ikke rydda der ??

Skrevet

Men den ligger vel på sykehusområdet? Vet at husene står ganske tett der...selv de nedlagte...

Skrevet

tilab og Lizzy, i morgen kveld halv ett utenfor ved gjerdet...?

Skrevet

sjekk ut www.paranormal.no

de har vært der, så dere slipper ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...