Gå til innhold

Noen som har vært på spøkelsestur på Lier eller Dikemark Sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er populært å dra dit om natta for å sjekke ut bygningene, men det er vel kanskje ingen her som har gjort det?

Skrevet

Hæ? Utenfor mener du?

Nei det hadde jeg aldri gjort gitt. Skummelt! hehe

Gjest irismor
Skrevet

Har aldri gjort det, men det hadde vært gøy.

Kanskje vi skulle tatt en tur dit =)

Skrevet

Sikkert kjempegøy for alle pasientene også...at det sniker folk rundt på natta der fordi det er så skummelt...

Hørt om respekt eller? Det er faktisk sykehusområde...

Skrevet

Nei, mente inne i bygningene. Er visst journaler, sprøyter, senger, medisiner, og masse annet utstyr der. Hadde vært kult å dratt dit, men vet ikke om jeg tør gitt.

Skrevet

Neffi, nå må du huske på at dette er nedlagt de stedene jeg snakker om.

Skrevet

Kan man gå inn? Hørtes jo merkelig ut da!

Skrevet

Det gamle museet er jo der, men det er livsfarlig, bygningene er så falleferdige at det er selvmordsoppdrag.

Det er så ille at de klarsynte som søkte også fikk avslag i fjor.

Byggene skal rives i år. (de gamle og ubrukte)

Det skal visst også spøke i den ubrukte delen ved C22 (sikkerhetsavdelingen) og noen andre steder, blandt annet der hvor gamle D-Mann ligger.

Skrevet

Lier sykehus er jo nedlagt, så der er det bare å gå inn. De avdelingene på Dikemark jeg prater om er også nedlagt.

Skrevet

kan noen fortelle litt om dette ??

hørtes veldig spennende ut =)

fra begynnelse til slutt..=)

Skrevet

Men har de ikke fjernet journaler, sprøyter og lignende om det er nedlagt da? Hadde aldri turt jeg, er for pysete!

Skrevet

På Lier ligger jo bygningene ganske tett sammen da...så jeg tror ikke det er noe særlig å dra dit...Ikke er det åpent for å komme inn i de bygningene heller, de har svære bjelker foran dørene og utstyret o.l. er fjernet..

Synes det uansett er respektølst og lage underholdning av menneskelige skjebner...

Skrevet

D_mann er den gamle avdelingen for menn. Altså avdeling d, for menn;)

Lier Sykehus er jo slett ikke nedlagt da, det er full drift der, bare ikke i de byggene som er falleferdige:)

For de som vil vite mer, som Kine; www.paranormal.no

Skrevet

LIER SYKEHUS er ikke nedlagt nei!!!! Regner du mener psykiatrisk avdeling???

Skrevet

Det er et gammelt museum der som har disse tingene...

Men det er ikke "bare å gå inn der", området patruljeres av Politi opptil 10 ggr pe døgn og i tillegg vektere og annet personale på Lier, riktignok ikke inne i de gamle byggene, men blir du tatt der ute blir det nok glattcella over natta gitt... Vet det har skjedd, opptil flere ganger i høst.

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men det skal visst ikke være noe problem å komme seg inn. Tror ikke alt utstyret er fjernet.

Skrevet

Sorry, men mente jo de gamle nedlagte avdelingene på begge stedene.

Skrevet

:)

Her inne skal man skrive i klartekst med store typer snupps;) Hehe...

Skjønte jo egentlig det da, men det er faktisk mange som tror Lier er helt nedlagt, og siden gubben jobber der, synes jeg jo det er greit å påpeke at det ikke stemmer helt!

Men, tilbake til topic, dersom det ikke hadde vært dritfarlig med de byggene skulle jeg gjerne blitt med jeg, kjempespennende saker og sykehusets historie er jo grotesk og makaber. Bestemoren min jobbet der når hun var ung og har mye spenstig å fortelle ja!

Skrevet

Kan jeg være med til bestemoren din en gang tillab? Spennende å høre på historier fra de eldre. Spesielt sånt her!

Skrevet

Ja, sånne ting er jo så spennende, men så er jeg jo så pysete av meg når det gjelder mørket og spøkelser og sånt;)

Skrevet

Men seriøst da!!! Har dere ikke respekt for alt som har sjedd der..alle lidelsene, smertene, ulykkelige menneskene...????

Og slikt bruker dere til underholdning?????Blir rett og slett sjokkert over slike holdninger...hva slags holdninger har dere til pasientene som fortsatt må bruke Lier sykehus da????

Er ikike de verdt dritten de da?????

Skrevet

Det ligger ikke sprøyter og journaler rundt omkring der. Men det er fortsatt utstyr der som senger, badekar, tvangstrøyer ol.

Dere kan jo prøve å dra inn dit....

*For det første er det ikke lov.

*For det andre er det gjerder rundt hele, så dere må enten klatre over eller gå igjennom det hullet i gjerdet.

*Denne delen av sykehuset ligger tett inntil ett boligfelt, og om noen ser dere ringer de politiet med en gang.

*Og politiet er der OFTE!

*Ikke særlig trygt, med tanke på at det er passe "råttent" visse steder.

Men har hatt lyst til å dra dit selv, men må nok bare dy meg. Ikke fordi jeg vil bli skremt, men bare nyskjerrig på hvordan det ser ut.

Har en venninne som har blitt tatt bilder av der inne.

Var sminket, avkledd, og hadde vått hår, slik at hun skulle se ut som en innlagt. Kule bilder faktisk!

Forøvrig er det ingen nedlagte avdeligner på Dikemark. Der det "skjer" er på 8 avd. men den er ikke lett og finne, om man ikke vet hvor den er... Gitter, luftegård ol.

Skrevet

Jeg ser ikke helt sammenhengen med å utforske hva som skjedde på det nedlagte sykehuset for mange år siden, og de som er pasienter på det nye sykehuset???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...