~SnartMammaTilTre - 11.06.08~ Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 *Samme som fosterv. og UL* Hvor mye stoler dere som kun har vært på en ul på det kjønnet dere har fått opplyst? Vi var på ul i dag. Babyen lå sånn til at vi kun fikk sett i profil. JM viste oss buen over skambenet og at det ikke var noen tissatass å se. Hun viste oss også stedet det urinrøret "går ut av kroppen", og at det ikke var noe som "bulet ut". Hun sa at hun ikke kunne garantere noe, men at hun ganske sikkert trodde at det var ei jente. Hun sjekket en ekstra gang rett før hun avsluttet, og gjentok da også at hun trodde det var ei jente. Spørsmålet er bare om vi kan stole på det, og handle rosa og rødt. Jeg har jo hørt at det ofte er jentene de tar feil på. Hva tenker dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg ville ventet, eller dratt på 3d ultralyd. Da får du vite helt sikkert.. også bedre opplysning i forhold til babyens helse Veldig mange jeg kjenner har fått beskjed om jente, men så har det vist seg at det var gutt. Hadde de sagt at det var gutt ville jeg nokstolt på det, men når de sier jente bør man ta det med en klype salt. Mvh
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 jeg var på ul i dag uke 30 og legen viste en jente tydelige skamlepper. ingen tut. men jeg skal ikke handle enda. kommer det en gutt så er det ok.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg lurer også litt på dette. På ultralyd sa jordmor at det så ut som en jente. Vi så det fra to vinkler, den ene gangen så vi tre (eller var det to?) streker som hun sa var kjønnsleppene. Lurer på om det kan være gutt likevell...Hadde vært gøy å kunne begynne å handle inn litt rosa )
ma-85 Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Jeg ville ikke stolt på UL uansett kjønn. Det er en av grunnene til at vi ikke ville vite det. Hører stadig vekk om folk som får opplyst feil kjønn, både gutter og jenter som viser seg å være det motsatte. Så mye for dem som påstår de får et "mer personlig forhold" til barnet om man vet kjønnet... Kjempepersonlig forhold om man har kalt magen Kari i 22 uker, og så kommer det en gutt... Lett å ta feil.
endelig gravid :) :) !! Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 hei! har du fått sjekket et en gang til?? er i samme situasjon jeg oxo men har en sterk følelse om at det er en gutt jeg har i magen....... hvor mange uker var du vd første ultralyd?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Her venter jeg gutt i følge ul,men så ikke noe spesielt at det var det.har sterk følelse på jente.Og har en gutt på 9mnd og disse to svangerskapene er veldig ulike hverandre.
~SnartMammaTilTre - 11.06.08~ Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg var 18+4 (etter korrigert termin) på ordinær ul. Vi skal på 3D-ul på onsdag (25+3), så det blir spennende å se om det "fortsatt" er ei jente.
~SnartMammaTilTre - 11.06.08~ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2008 I dag var vi på 3D og fikk beskjed om at det var 95% sikkert at jeg venter ei lita jente, så da stoler vi på det. "Ganske så sikkert" på ordinær ul og "95%" sikkert i dag må da være lik "helt sikkert"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå