Gå til innhold

Har et dumt spm, men begynner jammen å lure.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flaskebarn merkbare "økedøgn"??

Skjønner jo at det ikke er det samme som ved amming, for de har jo tilgang på så mye melk de orker. Men vesla her våkner ofte hver TIME siste halvdel av natta og skal ha mat.....Noen ganger drikker hun hele flaska (100 ml) og andre ganger bare 30-40ml. Hun er 2,5 mnd og har holdt seg på ca 100 ml pr måltid og ca 8-10 måltider i døgnet. Spiser da ikke opp alt hver gang.

Men når skal hun begynne å sove litt lenger? Trodde mme barn var raskere ute med hele netter pga det metter mer.

Hilsen sliten mamma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok økedøgn de også :-) Babyen er på en måte innstilt på å gradvis øke, og kroppen er programmert til å øke melkemengde på grunnlag ev etterspørsel. Babyen din vet jo ikke at hun ikke trenger det, hun bare gjør som kroppen gir beskjed om. Men det var jo ganske mye, husker ikke helt hvordan det var i begynnelsen her, men det kan jo hende at vesla di bare har sugebehov som du kan stille med smokk?

Det hørtes ihvertfall veldig slitsomt ut, men det blir bedre.

Hang in there!

Skrevet

joda, smokk er i bruk her, men virker ikke da nei. Da er det hyyyylskrik til hun får flaska. Har snakket med HS om å gi henne litt kokt vann istedenfor når hun bare spiser etter 1 time på natta og ikke vil ha mer en 30 ml. Men, den må jo varmes den som melka så må like fullt "gi" henne noe.

I natt var det bedre, hun har faktisk spist nesten 140 ml de to siste kveldene. Sov da først 4 timer i natt og deretter 3, så kanskje det bedrer seg. Er ganske sliten ja....

Skrevet

Tror det er det snuppa mi driver på med for tiden også. Hun våkner hver halvannen time og vil ha flaske. Fungerer ikke med smokk her i huset heller. Av og til drikker hun 100 ml og av og til kun 30-50 ml. Noen netter sover hun i opptil 4 timer i strekk, mens andre netter vil hun ha mat mye hyppigere. Jenta mi er en måned.

Gutten min som også fikk MME sov hele natten fra han var litt over 2 måneder gammel. Da sov han som regel fra 21 til 9 neste morgen. Jeg tror babyer som får MME sover lengere fordi de blir fortere mette, så det kan jo hende babyen din snart sover hele natta. Lykke til :-)

Skrevet

Baby på 3,5 mnd her.

Hun legges kl 20:00. Våkner og vil ha mat klokken 21:00, 00:00, 04:00 og 07:00. Og så står vi opp i 8-9 tia. Så har ikke trua på det at mme-barn sover mer på natta. Vet om mange mm-barn som sover hele natta og er like gammel som mi jenta. Så jeg trur det mest med ungen å gjøre, ikke maten.

Men jeg var gjennom en sånn periode som deg når mi jente var ca 2,5 mnd. Tømmer hun flasken av og til? Hvis hun gjør det så bør du kanskje lage litt mere mat i hver flaske og gi henne det. Kanskje ho egentlig vil ha litt mere mat noen ganger, men så får ho ikke det og da våkner ho en time etterpå og klarer bare på 30 ml. Som igjen ikke er nok så ho våkner på nytt etter en time og vil ha litt mer. Og sånn fortsetter den onde spiralen.

Jeg laget ihvertfall mer mat til mi jente. Sånn at ho aldri klarte å tømme flaska. Ergo spiste ho seg mett til hvert måltid og da ble det faktisk bedre etter noen dager.

Vi har økt fra 100 ml pr flaske når hun var 2 mnd til 165 ml nå når hun er 3,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...