Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har tydli fått fødselangst... noe jeg ikke trudde ville sje meg selv om jeg måtte ha akutt ks med min første,(venter nå nr 2) han ble tatt etter 12 timer med rier da de fant ut at han hadde truende afyxia (kvelning) og jeg bare 3,5 cm åpning. fødselen ble plutselig veldig dramatisk å utriveli. Nå sitter jeg her å er vetta skremt for at det samma vil sje i gjenn å ender med akutt ks, derfor tenker jeg veldi på planlagt ks i stede, men så tenker jeg på sånnen min som vil bli 2 år når lisjpia kommer, jeg kan jo ikke løfte han opp vis han vil i fanget mitt å sånne ting da... eller kan jeg??? noen som har erfaring me ks å småtroll??? hva jore dere???
snowstorm73 Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jeg syns at du må være komfortabel med den fødselsmetoden du velger. Er det ks du vil ha tar du alle andre problemer derfra. Man er jo mer redusert etter ks enn vanlig fødsel, sånn er det bare. Du vil ikke kunne løfte han, å sitte på fang blir heller ikke lett. For min del er alt dette sekundære problemstillinger siden jeg aldri ville føde vaginalt uansett.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Etter mitt andre snitt var størstemann 1,5 år. Jeg løftet han forsiktig etter ca 2 uker, og det kjennes på kroppen hva en tåler og ikke. En skal være litt mer forsiktig, men med visse forholdsregler vil det gå bare fint. Og hvis du skulle prøve å føde vanlig, og det samme skjer som sist vil du være enda mer redusert enn hvis snittet var planlagt. Tok meg to dager etter mitt planlagte å komme meg på beina såpass at jeg fungerte (og 6 etter mitt haste).. Håper du finner ut hva som er best for deg. Hvis det er planlagt snitt så skal du vite at alt kommer til å ordne seg, en må bare tenke litt over hva en gjør. Litt ekstra tid og planlegging gjør det meste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå