Gå til innhold

ultralyd??


stineb

Anbefalte innlegg

Hvorfor virker det som alle tar tidlig uttralyd her? Hvorfor gjør de fleste det?? Får man det tidligere nå enn før??

Jeg hadde ultralyd hver uke i mitt forrige svangerskap,men det var pga det var et risikosvangerskap...

Får vite til torsdag om jeg må det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror internett og gravidforum fører til en smitteeffekt. Mange friske gravide leser om de med risikosvangerskap som tar tidlige ultralyd, og så blir de kjempebekymret og til tider hysteriske og maser seg til unødige UL hos legen eller betaler for dem selv privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt satt ut bare,for jeg håper jo ikke legen min skal si at jeg må på ultralyd. jeg vil jo ha et normalt svangerskap,jeg synes det var fyktelig slitsomt å dra på sykehuset å sjekke om alt var bra hver uke forrige svangerskap,fikk liksom aldri noen ro da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Stineb, at det er best naar alt er normalt, og man bare gaar paa gladUL'en i uke 18, det skulle jeg oenske. Men jeg har vaert uheldig og mistet tidlig noen ganger - jeg har en datter ogsaa da =o)) saa jeg blir fulgt opp og bedt om aa komme paa UL fire ganger i 1. termin. Jeg hadde ikke bedt om disse selv, men blir altsaa bedt om aa komme. Naa, etter 4 UL, er jeg i 13. uke og skal heldigvis ikke inn igjen foer uke 18, fordi alt ser fint ut. Det mest normale er at man bare gaar naar man blir kalt inn, og at svangerskap gaar fint for seg og at man ikke har noe aa bekymre seg for, heldigvis... =o) De som bestiller fordi de selv vil, maa jo bare gjoere det ogsaa, men mange av de rundene hadde kanskje medisinsk ikke vaert noedvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innvendig ul i uke 6 og skal ha ul til onsdag er da 12 uker + sikkert mange flere.

Dette er fordi at jeg måtte avbryte mitt forrige svangerskap 3 August - 07 pga diagnosen min Andreas hadde og som var uforenelig med liv heter : Thanatofor dysplasi type 1 (dvergvekst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...