Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 babyen vår døde ved termin... når kan vi prøve igjen...? Nå tenker jeg fysisk klar, og ikke på det mentale. Er det for hardt å gå gravid 2X9 mnder på kort tid???
Rose69 Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg tror kroppen sier ifra når du er klar ; noen mister tidlig om de blir raskt gravid, og da regner jeg med at kroppen ikke har kommet seg etter sist fødsel. Om man er mentalt klar så hadde jeg ikke ventet for lenge.Men d r meg da...jeg er jo snart 39...ingen tid å miste...Vet ikke din alder... Og dessuten hadde j kanskje følt d var godt å tenke fremover...nytt håp...tro på at man skal bli mamma en dag...Men jeg tror absolutt man skal være klar mentalt først.Men du skriver først og fremst det fysiske derfor svarer jeg deg. Jeg sender deg mange varme tanker og ønsker deg masse lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Svigerinnen min opplevde det samme som deg for 12 år siden (kanskje nye meninger nå) ; Hun ble nemmelig gravid mnd etter hun hadde født en velskapt gutt. Hun ble gravid igjen, og mistet sent i svagerskapet en gutt. Hun fikk beskjed å vente i 3 mnd. med å bli gravid, så livmoren kunne roe seg litt. De ventet ikke en dag over, og ble gravid med den vakreste og herligste niesen på denne jord! Lykke til, da de fikk henne, glemte de helt sorgen over barnet de mistet i midten - det var den beste medisin! Ønsker deg alt godt!
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg tror også kroppen ordner opp i dette selv på en eller annen måte. Jeg mistet andremann i fjor sommer, han var veldig syk men levde i 2,5 mnd. 1 måned etter hans død ble jeg gravid igjen, på p-piller. Så min kropp var definitivt klar for en ny graviditet. Er i uke 23 nå, og alt ser bra ut. Leger sier generelt at kroppen er (fysisk) klar ca 3 mnd etter en fødsel. Mentalt er noe helt annet. Jeg er egentlig enda ikke klar jeg, men jeg sitter nå her med en voksende mage og prøver å glede meg. Jeg vil IKKE glemme sorgen over han jeg mistet. Det vil aldri skje, og det ønsker jeg heller ikke. Han er en del av meg like mye som de andre to. Men at en ny baby bringer mye håp og glede som kanskje er sårt nødvendig, det er sikkert! Lykke til! Tror ikke det finnes noe fasitsvar på det du spør om, men jeg tror du merker det selv når du er klar. =)
mia engel&fia frøken Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 jeg ble gravid 7 mnd etter dødfødsel da var sikkert kroppen klar, var mye kvalm sist har vert det nå, har vært utslitt til tider, nå er formen bedre men mentalt syntes jeg det er kjempe tøfft! men det hadde det sikkert vært uansett hvor lenge vi hadde ventet. men jeg får masse støtte fra jordmor å sykehus! så lykke til, det er litt skummelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå