Gå til innhold

Postafen mot kvalme


bratt

Anbefalte innlegg

 

Hei!

Jeg har i dag fått tabletter Postafen mot kvalme og er mye bedre.

Jeg har spydd og bare låge siden 23 desember, så dette er en ny verden for meg.

Er i uke 9 og det er alltid mye for og i mot og ta noe medisiner mot kvalme, men gynekologen mente det var ufarlig å ta og pillene hadde vært på markede i 30 år.

 

Noen med erfaringer?

Jg har prøvd alt annet, og det var dette eller legges inn på sykehuset.

Føler det er viktig å kunne holde hode litt oppe av spybøtta også, fordi om det å ikke ta noe alltid er det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var avhengig av postafen da jeg var gravid, fikk 100% klarsignal fra alle leger jeg snakket med... Tror du kan være helt trygg på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for svar, det gjør alltid godt å høre andre sine erfaringer rundt dette, jeg er skeptisk i utgangspunktet, men etter så lang tid var jeg desperat etter hjelp:)

 

Har du fått din lille og alt stod bra til med den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Dette er helt sprøtt! Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv...

Jeg har også ligget siden lillejulaften! Og jeg er også i uke 9! Og sist men ikke minst, jeg fikk også beskjed av gynekologen om å ta Postafen! Dagene nå er helt noe annet. Jeg jobber faktisk fra kl 10 til kl 16 om dagene. Er litt mer sliten og kvalm om kvelden, men det er skikkelig oppløftende å kunne være oppegående på dagtid uten å ligge å holde på spybøtta hele dagen ja! Jeg ble forespeilet at jeg kunne ta to tabletter om dagen, en morgen og en ut på ettermiddagen. Men jeg holder meg til en på morgenen. Får heller kjenne litt på det på kveldstid, enn å ta for mye av det.

 

Uansett, morsomt at vi er like langt på vei og ikke minst har opplevd det samme på samme tid :)

Lykke til med svangerskapet videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, ja dette var pussig:)

Synes utrolig synd på deg, men det er godt også og høre at du ikke er alene om å ha det slik:)

 

Jeg tar 2 stk daglig, begynte med de i går, og det er en så utrolig deilig følelse å fungere at jeg har bare holdt meg til 2 stk, en morgen og en kveld.

Men det kan være jeg minker ned jeg også, men akkurat nå nyter jeg følelsen av å eksistere:)

Jeg har sjekke litt rundt ang disse pillene og de sies og være godt utprøvd og sikkre så jeg stoler på fagfolk, er nødt for det innimellom.

Venter du 1 eller 2?

Jeg venter tvillinger og det er sjokkartet fryd, men det begynner å gå inn nå at det er to krabater inni min enda flate mage.

Jeg har gått ned 3 kg nå så det viser ikke noe på meg enda.

Har du vært på ultralyd?

Tenkte du kanskje hadde det siden du har snakket med din gyneklog?

Uansett lykke til og takk for det finnes noe som kan holde oss oppe og en riktig god helg til deg:)

 

Klem fra meg!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på postafen i en uke nå. Kan ikke beskrive følelsen av å kunne fungere noen lunde som normalt. Var på ultralyd for to uker siden og da fikk vi se at det var et lite hjerte som slo :) Vi også tenkte litt på om det kunne være to denne gangen. Men det var bare en.

Jeg har mistet to ganger tidligere, begge MA. Den første gangen var det tvillinger. Derfor jeg var litt usikker på om det kunne være to nå også. Det er også grunnen til at jeg har vært tidlig på ultralyd. Skal få ny time igjen den første uken i februar. Gleder meg sånn til å få se litt mer enn det man ser i uke 7. Og så er det jo godt å bli fulgt opp. Kan slappe litt mer av da.. Har du forresten barn fra før?

 

Riktig god helg til deg også!

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei igjen!

Jeg har ikke barn fra før, så det å få 2 med det samme er stort.

Mine er prøverørs barn, så jeg viste at det kunne bli 2 i og med de satte inn 2, men de mente de var litt lite sjangse for at det ble to.

Men det ble det:)

Jeg er utrolig takknemlig for det, jeg har hatt en lang sykdoms historie med endometriose, så at min halve eggstokk kan gi meg tvillinger er stort.

 

Stakkars dere som mistet, jeg kan ikke tenke meg hva dere har gått gjennom der, min største medfølelse.

Så godt at dere får ekstra oppfølging og har sett hjerte slår, det er en betrygelse det.

Jeg får også ekstra oppfølging pga min historie, og etter 5 operasjoner så er det litt å ta hensyn til men foruten kvalmen har jeg det bra:)

 

 

Jeg skal på ny ultralyd den 28 januar, så det gleder jeg meg også til.

Da får vi se litt mer og litt nærmere målet om at alt er bra.

 

Jeg flyttet deg over til vennelisten min, så det ligger post til deg i din postkasse om du ønsker å fortsette å skrive litt utover i svangerskapet??

 

lykke til og ha en god helg med mindre kvalme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prostafen er de kvalmetablettene de har lengst erfaring med i forbindelse med graviditet....ikke ta noen andre selv om legen skriver det ut...de andre tablettene har de lite erfaring med...prostafen tar bare toppen av kvalmen...prostafen skal du ikke ta viss du ammer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:)

Jeg føler meg ganske trygg nå på de pillene, og de hjelper så da trenger jeg ikke noen sterkere:)

 

Håper virkelig all kvalme for resten av livet er ferdig når dette svangerskapet er over og at jeg slipper ta noe når jeg ammer, hehe:)

 

Nei har lest det selv at du ikke skal ta det når du ammer, så da håper jeg vi slipper så mye kvalme, og om vi skal ut å reise, så blir det en kort kvalme periode og det klarer vi.

Ha en god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også postafen... Det hjalp! Og gutten min ble født uten noen skavanker. Postafen skal være trygge piller, så ikke engst deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk takk for alle svar, det gjør at jeg nyter dette til det fulle å ikke være kvalm lenger og har endelig lyst på mat og drikke igjen.

Takk igjen for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...