Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sianne Sofie eller Sienna Magdalena? Vi kommer i så fall bare til å bruke Sienna til daglig. Og Magdalena er et viktig navn for mannen min. Selv syns jeg Sienna Sofie passer best, men vil også blidgjøre min mann. Har dere noen andre forslag til mellomnavn til Sienna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sienna er helt utrolig nydelig, liker det navnet kjempegodt. Kjempegodt valg!

Sienna Magdalena - Jeg er glad i dobbeltnavn, men synes dette ble veldig mye. Synes det blir veldig religiøst også mht Maria Magdalena.

Sienna Sofie synes jeg er nydelig. Et kort og greit mellomnavn. Allikevel er jeg kanskje ikke størst fan av to like forbokstaver.

Sienna Louise

Sienna Isabell

Sienna Emilie

Sienna Evita

Sienna Constanse

Sienna Filippa

Sienna Elin

Sienna Malene

Sienna Emira

Sienna Yvonne

Sienna Matilde

Sienna Lucia

Sienna Pernille

Sienna Madeleine

Sienna Victoria

Sienna Alvilde

Sienna Sicilie

Sienna Rebekka

Sienna Marthea

Sienna Irene/Iren

Sienna Fredrikke

Sienna Melina

Sienna Angelica

Sienna Isadora

Skrevet

Storebror har to navn på S, så tenkte det hadde vært litt fint med Sienna Sofie.

Skrevet

I og med at mannen din vil ha Magdalena regner jeg med at han er utenlandsk - ergo at dere har et utenlandsk etternavn som f.eks. Cruz? Eller? Har dere det synes jeg Sienna Magdalena Cruz er et flott navn. Hvis ikke, og dere heter f.eks. Myhre, så synes jeg Sienna Magdalena Myhre høres ganske corny ut...

Sienna Sofie er så som så - ikke så glad i samme forbokstav på begge navnene. Foreslår derfor noe annet, som:

Sienna Emira

Sienna Marie

Sienna Elise

Sienna Othilie

Sienna Emelie

Sienna Louise

Skrevet

Av disse likte jeg egentlig bare Sienna Louise og Sienna Marie. Og jentas tante heter Luisa, så det tror jeg blir for likt.

Etternavnet er italiensk, men det er ikke Cruz. Vil helst ikke si hva det er, men det har fire stavelser, og begynner på G.

Så Sienna Magdalena G******* hadde blitt bra, tror jeg.

Skrevet

Hei=)

Flott navn=) ville droppet mellomnavn, men av alternativene dine er Sienna Sofie desidert penest=) Det andre blir for langt...

Skrevet

Syns ikke det var noe serlig,tenker bare på sienna miller,ikke noe galt med hu altså,men syns det passer best i utlandet eventuelt ha et utenlandsk etternavn. sienna hansen liksom klinger veldig dårlig og blir dermed veldig harry...

Skrevet

Hvis du leste over, så er etternavnet italiensk. Derfor!

Skrevet

sykt, jeg hadde faktisk tenkt på sienna marie selv,

Skrevet

Nei og nei.

Sienna passer dårlig på norsk. Selv om dere har italiensk etternavn, skal dere bo i Norge. Synes Sienna bare høres teit ut. Sienna Sofie er en dårlig kombinasjon, liker ikke dobbeltnavn på samme bokstav.

Sienna Magdalena blir for langt. Hvis Magdalena er viktig å bruke for mannen din, hvorfor ikke bare bruke det alene? Eller kanskje Sofie Magdalena?

Skrevet

Dytter litt på denne jeg......

Jeg liker utenlandske navn jeg - dessuten er Sienna lett å uttale på engelsk også. Dessuten syns jeg det hadde vært litt fint med dobbeltnavn hvor begge begynner på S, siden storebror også har det.

Skrevet

en ting er sean, som får en helt annen lyd på engelsk.. sienna sies jo bare rett frem, så hvorfor ikke? høres ikke noe mindre norskt ut enn lilly som er utenlandskt navn f.eks... deet er så mange urnorske her inne... nei og nei, skal alle hete kari og mari?

sienna er fint!

Skrevet

Enig! Hvorfor må navnene være så norske? Har barnet utenlandsk etternavn eller utenlandsk far/mor, så hvorfor ikke utenlandsk fornavn? Hva er folk redd for - rassisme? Eller hvis man leser navnet, så får man assosiasjoner til en utlending. Og det er negativt det eller??? Mannen min fjernet sitt norske etternavn da han ble 18, bare for å bevise at han like enkelt som helnorske nordmenn kunne få seg jobb uten problemer. (Han har ikke et spesielt norsk navn, men kan uttales helt fint på alle språk.)

Dessuten så syns jeg ikke Sienna høres så utenlandsk ut. Det kunne like gjerne vært et vanlig norsk navn, spør dere meg.

For øyeblikket er det mitt favorittnavn - men det kan jo endre seg.

Skrevet

Så utrolig enig med deg, stemor til 5-åring!

Sienna er bare helt utrolig vakkert. Synes det er så pent, du burde velge det. Nydelig navn, og i dagens samfunn er det bare en fordel med et navn som faktisk kan brukes internasjonalt!

Sienna sies jo likt på engelsk som på norsk, så jeg ser virkelig ikke problemet. Et nydelig navn, og tenk om hun skal jobbe i utlandet og heter et helnorsk navn ingen klarer å uttale?

Gå for Sienna, kjempefint.

Skrevet

Vi vurderer faktisk Sienna selv! Syntes det er et flott navn-og ja,mange vil nok forbinde det med sienna miller...so what!?

Liker også Savannah jeg da...-og ja,det heter sienna miller s søster...

Syntes dere skal gå for sienne magdalena,så får dere det begge som dere ønsker...

Skjønner meg ikke på de som hele tiden henger seg opp i om barna har norske etter navn eller ikke....har da lite med saken å gjøre...

Skrevet

Enig med deg, milde.m72! Syns også Savannah er fint. Egentlig hadde jeg faktisk aldri hørt om Sienna Miller da jeg først oppdaget navnet. Jeg hadde aldri hørt det før, men så så jeg noe på TV, og de snakket om Sienna Miller, og jeg syns bare det var sååååå fint! Enkelt, men pent!

Og ja, hvorfor er det så viktig med norske navn? Dessuten blir jenta mi 1/4 italiensk, og da syns jeg/vi at hun bør ha et navn som funker i Italia.

Skrevet

HI=)

Kjenner ei som skal kalle barnet Sienna, om hun får ei jente=) nydelig navn!! så, ville helt klart valgt det, om jeg var deg=) Trenger ikke være så norsk.. Språket vårt generelt blir jo mer og mer inspirert av utlandet, så... ja, gå for Sienna sier bare jeg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...