Gå til innhold

Holder jeg på å miste melken...? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått halsbetennelse og går på Apocillin (penicillin). Har gått på kuren i fire dager nå, og føler plutselig at melken er borte...

Dattera mi har dratt og dratt i puppen og bare gråter fordi det ikke kommer noe... Hva har skjedd...? Kommer den tilbake når jeg blir frisk...?

Vil ikke miste melken! Er lei meg... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har oxo gått på Apocilin mens jeg har ammet, og d gjorde at jeg hadde litt mindre melk i en liten periode, når jeg sluttet tok d seg opp igjen. Vet du om hun kanskje reagerer på melken pga apocilinen? Jeg fikk beskjed om å være forsiktig med ammingen fordi lillegutt kunne få en allergisk reaksjon av d. Ettersom han er 7 mnd nå har jeg pumpet meg og gitt mme i den perioden jeg går på d. Og bare gitt ham puppen når han skal legge seg for kvelden.

Skrevet

hmm.. jeg ringte legekontoret og spurte om dette var vanlige bivirkninger, men de sa de aldri hadde hørt om det, og at det ikke kunne være sammenheng!!?? fy f.. nå kjenner jeg at jeg blir irritert på legekontoret, spes siden jeg ikke hadde nok fra før.. kelka bygde seg aldri opp igjen til meg. sluttet med kur 1 juledag!

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at det ikke var noen direkte sammenheng mellom Apocillin og redusert melkemengde ved amming, men at man kunne få litt mindre melk generelt når man var syk pga at kroppen brukte mye energi på å bli frisk.

Jeg fikk også beskjed om å hvile mye. Hvis jeg kjente meg sliten og hadde mulighet til å legge meg nedpå, så skulle jeg gjøre det. Har gjort det og tror jeg har fått litt mer melk, ikke nevneverdig mye, men litt mer.

MariaEW: har du forsøkt å øke melkeprod på noe vis, eller har den bare ikke tatt seg opp uten at du har gjort noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...