Helga69 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Hei Jeg skal ha uttak på onsdag og har i den forbindelse begynt å lure på retningslinjene for hvorvidt man kan få et eller to egg satt inn. På grunn av alderen min kunne jeg ønske at jeg fikk satt inn to egg, men så langt er det ikke en eneste en som til nå har reist denne problestillingen på riksh. Er det ingen aktuell problemstilling fordi det knapt gjøres eller er det slik at jeg må trygle og be for å få det? Noen som vet svaret?
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Tror uten å være sikker at dere som er passert 35 har større mulighet for å få satt inn to, jeg for min del fikk satt inn to pga bare tre befruktede, 1stk 4 delt, og 2stk 2delt.... å ingen hadde kvalitet nok til å bli fryst ned.. Derfor satte de inn to stk=) Og jeg tror jeg er gravid med to stk!!=) Lykke til=)
Helga69 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2008 Oj så gøy....og så spennende. Men hvor holder du til? Lykke til :-)
Viktoriana Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Nå vet jeg utrolig lite om dette, men når vi var hos Aleris første gang fikk vi beskjed om at de kan sette inn to egg hos de som er over 35. Skulle tro de gjør tilsvarende vurderinger flere steder.
annevande Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har et AIH forsøg inden jeg skal vidre med IVF. Jeg vil pga min alder insistere på at få sat to æg ind hvis der altså er to gode - vi har jo trods alt ikke alt tid i verden os 69 modeller.... Er henvist til IVF på rikshospitalet, men vi læner os nok op af at vælge privat IVF for at undgå ventetiden Håber du komme igennem med at få to æg sat op, ikke lad dig imponere af de hvide kitler... hrld og lukke
annevande Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Ups ramte helt skævt på tasterne til sidst.... mente held og lykke ;-)
Julie73 Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Hei. jeg spurte faktisk om det samme når jeg var til kontroll på tirsdag og du kan sette inn to om du ønsker dette, men det kan de ikke svare deg på før de ser hvordan delingen er og litt sånt...så det får du først svar på den dagen du skal sette inn. Jeg hadde heller ikke fått noen annen informasjon enn at de setter inn kun ett egg - men siden jeg har lest at en del har fått satt inn to egg, via dette forumet faktisk, så spurte jeg om jeg også kunne få sette inn to - da vi også ønsker det, pga alderen. Så vi satser på at vi får muligheten. Det er bare å spørre på innsettingsdagen :-) Lykke til.
MK73 Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 På Ullevål fikk jeg beskjed om at de har en grense på 37 år for å sette inn 2 egg - så det burde ikke være noen hindring for deg :-) Mer strikse enn Ullevål er det ikke mange klinikker som er,ser det ut til...
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 På Riksen er det også grense på 37 el. 38 år, så dere får sikkert satt inn to om dere ønsker det. Men er også andre ting enn alder som spiller inn. Det med en el. to egg og aldersgrense og om de gjennomfører dette "etter reglene" avhenger av at det er et toppkvalitetsegg tilgjengelig og også om din "historie" ellers.
Helga69 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2008 Hei Tusen takk for hjelpen :-). Det ser ut som at jeg i utgangspunktet kan be om 2 egg så får jeg høre hva de sier. Tvillinger i famillien her fra før av. Ja, ja. kan jo bli spennende dette.
Julie73 Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Ja det er bare å spørre den dagen du skal sette inn :-) jeg skal iallefall spørre om å få sette inn 2 egg :-D så får vi se. Hadde vært moro om du fikk to flotte egg og en tvillingfødsel ;-) (...til i familien) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå