Gå til innhold

Barselmøte, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skal være barseltreff for november og desember barna her jeg bor i løpet av januar, og jeg vurderer selvfølgelig å stille. Er det noen som har erfaring? Er det noe nyttig, eller er det bare ørten forskjellige personligheter som blir "tvunget" sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136499265-barselm%C3%B8te-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vært på 2 treff nå og vi er 6 stykker. Rundt samme alder, noen er 1.gangs og noen har barn fra før.

Jeg synes det er veldig ok, både for å utveksle erfaringer og for det sosiale. Jeg kjenner ingen andre som har små barn så det er "redningen" for meg.

Hvor godt man trives med det handler vel også litt om hva man selv gjør ut av det :o)

Jeg har vært på et møte i min barselgruppe, var 6 stk. 3 stk som var 2 gangs og 3 førstegangs (inkl meg). For min del syns jeg ikke det var så "nyttig". Vi var rett og slett så forskjellige som personer at det eneste vi hadde felles var det at vi har fått barn. Det ble nesten litt sånn pinlig stillhet og "ja ja har satt vi liksom." Det var jo greit nok men. Er jo greit å utveksle erfaringer om barna og sånn hvis man har behov for det, men for min del føler jeg at man må ha litt kjemi og kunne prate om litt andre ting også. I min gruppe var vi så forskjellige som personer at jeg er usikker på om dette er var min greie rett og slett.

• 2 uker senere...

Jeg havnet sammen fem andre. fire av dem hadde barn fra før og barnas dere var veldig like alder. noen kjente hverandre fra før eller var naboer. Aldere var var fra 35 til 40 år. da følte jeg at jeg ramlte veldig uten for gitt. jeg er bare 26 år og de damen hadde litt for mange råd og når jeg prøvde å si noe hvordan det fungerte for meg med snuppa. ble jeg liksom ikke hørt. Jeg har en søster som er ute i permisjobn så jeg tror nok at jeg bruker henne mye og venninen min som jobber turns.

jeg har prøvd og det er det viktigste

her var vi tilsammen 9 stk (babyboom i oslo!) og det var helsesøster og barnefysio tilstede, så vi fikk mye tips om hvordan vi bør holde baby etc pga nakkemusklene, og hs snakka mye generellt om ditt og datt, og vi fikk mulighet til å spørre om det meste. veldig greit!!

det sosiale har vi ikke testa ut ennå, vi må organisere det selv, men vi har utveksla nr og mail, så det blir nok noen trilleturer!!

vi var mange førstegangs, så jeg tror de fleste har glede av erfaringene til hverandre!

var også redd for at det bare skulle bli litt teit, og det eneste vi hadde til felles var et stk baby, men det var faktisk veldig greit å ha noen å prate med om disse babyene også! har ingen venniner som har baby, så da var det greit å ha disse damene å skravle med!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...