Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Dere som mener enkelte navn er kjedelige og oppbrukte (orker ikke ta eksempler, men mener ikke typiske poppisnavn, men vanlige, gode norske navn). Hvilke navn liker dere?
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Mener du navn som dette? Ingrid Camilla Kristian Martin Thomas Ole Tom Nina Jens Nils Petter Anders Kristine Katrine Stine Jeg liker Camilla, Kristine og Thomas best av disse.
Vannmann35 Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Som Lars f.eks.?! Kjenner 2 Lars Petter, 2 Lars Martin, 1 Lars Andreas, 1 Lars Josef, 1 Lars Gunnar, 1 Lars Jørgen, 1 Lars Kristian og 3 som bare heter Lars. Til sammen 13 ved navn Lars, som jeg kommer på nå i farten... Et oppbrukt navn - for min del ja! Liker ellers navn som Gustav, Edvard, Caroline, Sofie, Maria, Peter, Haakon og Millie bla. - ganske variert egentlig :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Kjedelig Anne, Kari, Per og Pål Spennende Felicia, Alva, August og Mingus
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Ville egentlig bare lodde smaken til de som ofte kommenterer at f.eks. Christian, Erik, Magnus er kjedelige. Hvis de liker f.eks. navn som Elias, Lukas, Noah, Jonah osv. så får jeg bekreftet at man har ulik smak. Har et barn med et klassisk navn (nei, ingen av de ovenfor, men i den stilen) som jeg ofte ser blir karakterisert som litt kjedelig, det er jo ikke noe moro. Men så tenker jeg at da har man kanskje helt ulik smak uansett. HI
Mio. Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Jeg er vel kanskje en av de som mener navnene på den listen over er litt kjedelige. Ville ikke valgt de selv, men omtrent alle jeg gikk i klasse med på barne/ungdomsskolen har mange av de navnene. Og mange av mine venner/omgangskrets har navnene, så det er helt ok navn, men selv vil jeg ikke velge de. Et par eksempler på min navnesmak: Ronja (heter min datter), Milla, Emme, Fride, Isakine, Amanda Rasmus, Jonatan, Teodor, Nicholas, Amandus, Ulrik, Mikkel Vet ikke om disse går inn under poppisnavn, hadde egentlig vært interessant å høre hva slags sjanger de kommer inn under.. Ellers liker jeg godt Lukas og Markus, men har en sterk aversjon mot bibelnavn, så det kommer aldri på tale...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Jeg syns Christian/Kristian er kjedelig fordi det er så veldig mye brukt til alle tider. Navnet i seg selv er ikke kjedelig, men man går lei når et navn er så mye brukt. Syns faktisk Per og Kari er mye mer spennende, nesten ingen barn heter det nå. Navn blir spennende igjen etter en pause på noen år.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Jeg synes navn av typen Tor, Per, Nils, Morten, Thomas, Martin, Line, Kristin, Elin og Anne er kjedelige. Ikke stygge eller noe sånt, bare så utolig oppbrukt. Kjenner personer i alle generasjoner som heter det. Navn jeg liker er: Felix Emrik Gabriel Adam Cedrik Heine Erland Imre Una Mira Julia Adela Luna Alva Mie Tiril Sylvelin Vårin
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 "Kjedelige" navn i dag er: Elise Thea Leah Martine Selma Sebastian Noah Lukas Elias Casper Greta,Lars og Kari er navn som begynner å bli "morsomme" igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå