kokelimonke Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 De gangene jeg har vært i bryllup har det vært en kort muntlig presentasjon gjort av brudeparet, MEN det tar veldig lang tid -og fikk ikke med meg hvem halvparten var.. Er det egentlig nødvendig med en presentasjon? Noen som har noen tips til hvordan evnt?
Vannmann35 Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hva med å skrive det på bordkartet f.eks.? Petter - brudens far, Anne - brudens forlover etc. I tillegg er det jo god tid for toastmaster og evt forloverne å presentere gjestene for hverandre mens brudeparet er til fotografering. Synes ikke man trenger noe mer enn det - det blir bare mas.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Et lite tips: Om dere har en "mappe" el l med sanger,meny osv så kan man lage et kart med bordsetning , nummere plassene og lage en liste på siden med en presentasjon av alle gjestene (og deres forhold til brudeparet) Vi hadde det og det gjorde stor suksess.Folk syntes det var artig å se hvilke relasjoner de andre gjestene hadde til brudeparet..:-)
Mamman til Mari Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Vi skal ha et lite persongalleri inne i festprogrammet - sammen med meny og bordkart. Der skriver vi noen få ord om hver person. Har vært suksess i flere bryllup vi har vært i :-)
trebarnsmamma84 Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Me gjekk rundt og sa litt om alle gjestene....kva dei heite,korleis dei er i slekt(eller bekjente) og så kor dei kjem frå...Det var veldig greitt..!!!
juddellihuddelli Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Unslyld for følgende dumme spørsmål, men mener du da heftet der det er sanger i etc? Isåfall likte jeg den ideen:)
Mamman til Mari Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Jepp, det stemmer. Bare at vi ikke kommer til å ha så mange sanger inni der - i vårt utgangspunkt hvertfall... Ja, er veldig fint å ha der sammen med bordkartet. Kan du enkelt få en oversikt, samt at det er litt morsomt å se hva andre skriver om deg som gjest da... :-)
pandabjørn Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Vi kommer til å sette opp bordplasseringen på 2 steder på en vegg i lokalet vi skal være i (slik at de ser hvor de skal sitte)...og så kommer vi til å ha en liste over hvem de forskjellige er i en liten mappe sammen med sanger og div.. skulle vi presentere alle sammen så haddet det tatt alt for lang tid derfor er dette en grei løsning å gjøre synes jeg...
Mamman til Mari Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Enig med deg! Vi har også bordkart plassert på et par steder på veggen altså + en mindre kopi i alle heftene. Kan være greit hvis du har lyst å lese litt om noen du ikke vet hva heter, og som sitter litt for langt unna til at det er naturlig å hilse på dem der og da.... (I tillegg har jeg begynt å samle bilder til et stort bordkart som jeg lager for hånd, der jeg har et lite bilde av alle gjestene som kommer. Skal henge ved døra der vi går inn til spisesalen). Kanskje ambisiøst med 85 gjester, men har nå begynt i god tid hvertfall... :-)
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 jeg ville også lagt et "hefte" der du presenterer alle, og sier litt om relasjon til brudeeparet. men det jeg i tillegg ville gjort som gjør det hele utrolig morsomt å lese, (pluss at alle gjestene liker nok å lese om seg selv) er å skrive en liten historie/kjennetegn om hver gjest =) har vært i bryllup der dette blir gjort og syntes det var gøy å lese. trenger ikke skrive mye, bare en liten ting f eks; # Lotte, bruden barndomsvenninne, gift, sykepleier, bla bla.....Trenger du interiørtips, snakk med henne (om hun er flink til det) # Arne, brudgommens bror, samboer, 2 barn, bla bla.... Snart vil han fortelle deg en morsom vits el ti......med mindre du har vært på fest med ham før =) (om han ALLTID forteller de samme vitsene) ser poenget? bare en liten ting som alle kan lese om. lett å få i gang samtaler om du "kan" noe om personene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå