brummemamma- Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 I dag skulle vi for første gang på ste4d der jeg ikke visste om vannet ble varmet godt nok (helsestasjonen av alle ting...) og tok med termos- fungerte fint det, selv om litt styr å fylle den kjempestore termosen vår med kokende vann (brukte ca 1/40 av vannet )) I morgen er det strømutkobling i huset et par timer mellom 8-13 så da må vi i alle fall ha vann på termosen-ellers kan det bli lange timer....lurer på hva vi skal gjøre om det blir langvarig strømbrudd .....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Så bra! Da har du gjørt det en gang og vet hvordan det gjøres :-) Synes jeg ser termosen din, den må jo være utrolig stor hehe. Den får du bruk for ved langvarig strømbrudd skal du se ;-) Jeg også tenkte mye på sånne ting, hva om vi sitter fast i ei heis etc. Men det skjer jo aldri...
BabyV Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Tenkte også at jeg skulle teste dette en dag. Var faktiskt ute å kjøpte en termos her om dagen. Kjøpte en rosa disney-termos. Alle våre termoser har det jo vært kaffe eller kakao i så jeg hadde ikke lyst til å ha rent vann i de. Så da tenkte jeg at jeg like greit kunne kjøpe en termos til lillepia og så bruke den til vann nå! I tillegg er termosen ganske liten (hehe). Ser for meg du drar frem monster-termosen på helsestasjonen for å lage "litt" melk til ungen.
Matja Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Sanasol; Du tar feil! Det skjer! Jeg måtte jo på legevakten etter at jeg skadet foten min på bussen, mine foreldre var ikke hjemme, det var midt på dagen så alle var på jobb og der stod jeg uten å kunne gå! Heldigvis skulle jeg møte en venninne så hun tok med et ekstra barnesete (hva er oddsen for at noen har et ekstra sete liksom (vel, de har to biler, men likevel)) og hentet meg. Jeg måtte hinke meg inn i heisen og inn i leiligheten, koke vann, helle på flasker og termos, ha rett dose pulver osv! Gudene må jo vite hvor lang tid det tar på legevakten! Heldigvis gikk det bare ett måltid, men likevel! For et styr!! Men at det går an å ha en helsestasjon uten mulighet til å lage mat til babyen sin er jo en skandale! Sikkert Gro Nylander som har vært der og fjernet microen!! ;-)
brummemamma- Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2008 Leste i et annet innlegg at Sanasol anbefalte Clas Ohlson termos, tror vi skal gå til innkjøp av en liten en og - så får vi ha den store til strømbruddene - eller pølser når han blir større ) Enig med Matja når det gjelder helsestasjon- vi bad de engang om å varme vann pog da kom de med et litermål med varmt vann i som vi kunne ha flasken oppi - blir neppe 70 grader på en stund....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har alltid noe av den ferdigblandede melken i skapet (boksene på 200ml fra NAN eller SMÅFOLK). De kan oppbevares i romtemperatur før de er åpnet. De skal bare varmes til 37 grader og da holder det med varmt vann fra springen. Det går ganske fort siden de har romtempratur når man starter. Tilfelle størmbrudd - men fortsatt med litt varmvann igjen i varmtvannsbeholderen....... Og i en krise situasjon (som sikkert ikke oppstår) hadde jeg nok gitt junior romtemperert melk framfor ingenting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå