Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er også uforklarlig barnløse. Finner ingenting galt med noen av oss. Mannen har topp kvalitet på svømmerene. Jeg har vært gjennom laparaskopi der de ikke fant noe galt, har hatt 2 pergokurer før AIH uten effekt. Har fått påvist at jeg har eggløsning og vet vi har truffet eggløsningen de fleste gangene, men likevel uteblir den lille spiren.

Så vi vil forsøke et AIH til, men hvis det ikke blir noe positivt resultat ut av det, kommer vi til å ønske oss IVF neste gang.

Ja det lyder som det samme som her. Først mente lægerne at jeg havde PCOS men det er afkræftet. Hvor får i lavet AIH?? jeg går i DK, jeg synte ventetiden har i Norge var for lang ( var henvist til Aleris, men skulle vente næsten to mdr på forsamtale, i DK kunnr de tage mig ved førstkommende EL.) Har i talt om i vil have IVF i det offentlige eller i det private?? vi vælger nok privat da ventetiden der stort set ikke eksistere - skal bare vente på egen krop. Føler at jeg har tiden i mod mig!

Lad os håbe der er held i sprøjten for os begge denn gang

Annonse

Vi er på Rikshospitalet. Gikk ca 1,5 mnd fra søknad var sendt til vi fikk time til samtale. Og uka etter samtalen fikk jeg mens og var i gang med AIH.

Hvis syklusen ikke er altfor forsinka denne gangen, er vi nok i gang med nytt AIH i uke 5.

Skulle det ikke klaffe, så kommer vi nok til å fortsette med IVF på Rikshospitalet. Nå har det uansett tatt så lang tid, så gjør ingenting om det tar et par måneder til i grunn. Føler det best med å fortsette på Riksen nå som vi allerede er i gang der.

Må dere betale mye for å få AIH i Danmark? Og evt IVF i det private?

Jeg kan sørme godt forstå i bliver på Rikshospitalet hvis i er tilfredse og føler jer trygge og at i får den bedste beh. - det er det vigtigste. Tror i det store hele at alle klinikker er lige gode. Har selv svært ved at beslutte mig til hvor jeg skal få lavet IVF og i hvilket land - ville helst hos min læge her i Norge for der føler jeg mig virkeligt i trygge hænder, men han gør ikke sådanne ting. Der er så mange ting for og i mod.....

Prisen for AIH er 2100 dkr og for IVF en gang 21000, du kan så få et klippekort med op til tre forsøg det koster 37000 - 49000 alt efter hvor gammel du er og om du skal have ICSI. Jeg ville nok vælge den til 43000 - tror ikke vi får brug for ICSI. I den pris får du også lagt æg på frys og assisted hatching hvis det trænges. Oven i det kommer udgifterne til mediciner, men der får vi jo dækket alt over 15000.

Jeg bliver helt dårlig af at tænke på hvor mange penger vi bruger på det her projekt og hvor dårlige oddsne er - ville aldrig have brugt den sum penge på et andet projekt med lign odds.....

Hvis vi beslutter os for offentligt regi kommer vi også på Rikshospitalet - måske ses vi der....

Det er ikke mulig for dere å søke Rikshospitalet slik at dere evt kan ha det å falle tilbake på selv om dere gjør disse private forsøkene? Det sies jo at Riksen ikke har så lange ventelister nå fortiden.

Men uansett hvor mange penger man bruker på dette, så er det vel glemt den dagen man faktisk sitter med en baby eller to i armene :) Det er det verdt!!!!

Det har du nok så fuldstændigt ret i, lad os håbe det bliver snart :-)

er bare lidt modløs fortiden, synes alt der kan gå galt går galt

Vi har søgt på Rikshospitalet, går og venter på indkaldelse. Talte med dem i Torsdags og de mener vi vil få brev om et par uger. Er lidt i tvivl om lægerne her i Norge, der jo ikke har erfaring med assisted hatching kan se om jeg vil have god gavn af dette. I flg. klinikker i dk ( både offentlige og private ) er det noget kvinder over 38 i nogen tilfælde har god gavn af - chancen øges fra 26 til 44 %. Så jeg ved ikke rigtigt

Ja satser på det kommer i slutningen af næste uge. Assisted hatching er noget de anbefaler til kvinder over 38 der har " gamle " æg - dvs hvor skallen er tyk og sej. De går ind med laser og skræller lidt af skallen så den bliver tyndere og der ved lettere bliver befrugtet og lettere sætter sig fast i livmoren.De kan ikke se om man vil have gavn af det før de sidder med nogle æg og det er slet ikke alle over 38 der har brug for det, men dem der har de problemer har rigtig god gavn af det chancen øges som sagt fra 26 % til 44 %. Lægen jeg talte med på Aleris sagde at det ikke øger chancen for graviditet og at man derfor ikke tilbyder det her i Norge, jeg blev noget forvirret af det og tjekkede lidt rundt omkring. De bruger assisted hatching i alle de europæiske lande jeg tjekkede til ældre kvinder med "gamle" æg - det er ikke nemt at finde rundt i denne her jungel...

Annonse

Har prøvet to AIH var igang med den 3. men blev aflyst sidste fredag pga en folikkelcyste der producerer hormoner. Skal så vente til næste mens ( ca. d. 23/1 ) skal så scannes og hvis den er væk starte igen. Fik så i går ganske let blødning - 11 dage for tidligt ???? ved ikke om det er mens for det er extremt lidt. Skal scannes i morgen, så må vi se havd lægen siger.

Skal ret på IVF på riksen, men ved ikke om vi orker alt den ventetid der er i det offentlige så vi vælger nok privat alt efter hvad de siger på riksen om ventetid.

Jeg ved ikke hvor ofte de bruger assisted hatching i udlandet, men de gør det åbentbart til visse tilfælde. Det virker som om der er flere og strengere regler for hjælp til barnløse her i Norge end i resten af europa - har talt med min gyn her i norge om det og vi joker med at det skyldes at Norge har haft en præst som statsminister.... ;-)

Næ jeg fatter det heller ikke.... du må f.eks. heller ikke gå ind i bitestiklerne og hente sæd her i Norge. Spurget en læge i DK om hvorfor der er så mange nordmænd der tager til DK for behandling og han sagde at det var fordi der er mange procedurer der ikke er tilladt her Norge.

Tænker også tit på at hvis vi ikke var flyttet til Norge havde hele denne proces gået hurtigere og det havde ikke kostet os en krone....

Tilgengæld findes der altså ikke noget bedre end Lillehammer om vinteren - det er næsetn det hele værd.... ;-) Har været ude på ski hele helgen og haft perfekte forhold - dejligt

jeps, fortsat dansk statsborger men med fast bopæl i Norge. Har undersøgt mulighederne for at flytte hjem til mine forældre på papiret, men så kommer der problemer fordi min mand ikke bor i dk og jeg ved ikke om de tror på det når jeg har job i Norge..... desværre... ;-)

Vi bliver her i Norge og så må vi skære ned på ferien i år, men det overlever vi jo sagtens.

Har i overvejet at gå privat eller satser i på det offentlige?? Har i talt om hvor langt i vil gå?? Hvad med evt adoption?? Min mand er i tvivl om han synes adoption er en mulighed, har er abnge for at han ikke kan elske et barn der ikke er vores nok.

Vi satser på det offentlige. Adopsjon har vi vel i grunn ikke diskutert fordi vi er sikre på at vi skal klare å få egne barn :) Hehe... må være litt optimist :)

Eneste som er litt dumt er jo at sånne ting tar så lang tid! Både pga at det offentlige tar litt lengre tid og pga at man må ha en syklus mellom før man kan starte opp igjen på nytt med medisiner. Men egentlig har det gått raskere enn jeg trodde fra søknaden ble sendt. Sendte den i begynnelsen av oktober og fikk time i slutten av november. Jeg hadde innstilt meg på flere måneders ventetid. Og fikk mens uka etter samtalen og var da i gang med første AIH allerede.

Men nå skal jeg gå på jobb. Får satse på en kort vakt i dag også med ikke altfor mye å gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...