blond Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Sei er billig, sunt og godt. Fint om noen vil dele oppskriftene sine her!
Den lille blå smurfen Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har en kjempegod oppskrift der jeg bruker seifilet, og både unger og barn synes det er kjempegodt! Jeg bruker helst fersk filet som jeg vender i en blanding av mel, salt og pepper, men seifilet fra frysedisken er også helt bra! Har smør i panna, og lar dette bli nøttebrunt før jeg har fisken i, til oss 4, dekker jeg nesten en hel panne med fisk. Snur fisken når det har kommet skorpe på undersiden, så har jeg i en løk i tynne skiver over. Steker et par minutter til. Har deretter i fløte+rømme halvt om halvt, lar det surre 5min og drysser over salt og masse nykverna pepper! Har poteter og revne gulerøtter til!! Kjempegodt!!!
Mesusah Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Kjempegodt å ha seifilet surret i melblanding ja!!) blir så god skorpe! Jeg bruker av og til å lage en "gryte" med seifileten. Lag brunsaus fra grunnen av. Tilsett hakket løk. Mot slutten har jeg seifileten oppi, og lar det småkoke i 5-7minutter. Ikke la det koke for lenger, da seifileten har en tendens til å smuldre opp Serveres med poteter, og andre grønnsaker om ønskelig. Jeg bruker brokkoli og erter, da minstejenta i huset elsker det Enkelt og greit!
mamma sin kompis Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Plukk-fisk seifilet(eller annen fisk) men sei gir best smak tykk hvitsaus surr litt løk trekk fisken i biter (husk litt eddik og salt). ha den i sausen, samt løken. Serveres med bacon, potet og gr.saker Espeli sei sei purreløk gulrot potet gulrot og purreløk kokes møre i biter. trekk fisken. ha gr.saker i form, så fisken. Lag sursøt saus av gr.sakskraften. lag jevning. Smelt smør, ha i mel, så kraften.kok i 10 min..få ut melsmak Smak til med eddik, sukker og salt, litt pepper. Hell over formen. Serveres med poteter.
blond Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2008 Ildfast form. Kålrabi/kålrot i tynne skiver Kålhode i tynne skiver Gulrot i tynne skiver Evt. paprika og purre Dette legges i formen med en halv terning fiskebuljong utblandet i litt vann. Tynne skiver fiskefilet legges oppå Stekes ved 200-225 grader midt i ovnen Kok spaghetti eller annen pasta til.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Fiskelasagne: Lag to pakker Bergensk fiskesaus fra Toro. Ha i sei, purre og halvkokte gulrøtter kuttet i terninger. Frossenblokk funker helt fint. Kok opp igjen. Legg lagvis med lasagneplater, ha ost på toppen, og stek en halvtime på 225-250 grader.
Den lille blå smurfen Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Kom akkurat på at svigermor lager en knallgod gryte fra Grete Rhode sin bok, poteter, løk, masse purre, seifilet og gulerøtter i skiver lagvis i en gryte. mellom lagene drysse du salt, pepper og tilsammen 2 ss karri. Ha på 2 buljongterninger (fiskebuljong) og vann og kok til det er mørt! Knallgodt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå