Gå til innhold

Legg inn oppskrifter med seifilet her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sei er billig, sunt og godt. Fint om noen vil dele oppskriftene sine her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kjempegod oppskrift der jeg bruker seifilet, og både unger og barn synes det er kjempegodt!

Jeg bruker helst fersk filet som jeg vender i en blanding av mel, salt og pepper, men seifilet fra frysedisken er også helt bra!

Har smør i panna, og lar dette bli nøttebrunt før jeg har fisken i, til oss 4, dekker jeg nesten en hel panne med fisk. Snur fisken når det har kommet skorpe på undersiden, så har jeg i en løk i tynne skiver over. Steker et par minutter til. Har deretter i fløte+rømme halvt om halvt, lar det surre 5min og drysser over salt og masse nykverna pepper!

Har poteter og revne gulerøtter til!! Kjempegodt!!!

Skrevet

Kjempegodt å ha seifilet surret i melblanding ja!!:)) blir så god skorpe!

Jeg bruker av og til å lage en "gryte" med seifileten.

Lag brunsaus fra grunnen av.

Tilsett hakket løk.

Mot slutten har jeg seifileten oppi, og lar det småkoke i 5-7minutter. Ikke la det koke for lenger, da seifileten har en tendens til å smuldre opp :P

Serveres med poteter, og andre grønnsaker om ønskelig. Jeg bruker brokkoli og erter, da minstejenta i huset elsker det :)

Enkelt og greit!

Skrevet

Plukk-fisk

seifilet(eller annen fisk) men sei gir best smak

tykk hvitsaus

surr litt løk

trekk fisken i biter (husk litt eddik og salt). ha den i sausen, samt løken.

Serveres med bacon, potet og gr.saker

Espeli sei

sei

purreløk

gulrot

potet

gulrot og purreløk kokes møre i biter. trekk fisken. ha gr.saker i form, så fisken.

Lag sursøt saus av gr.sakskraften.

lag jevning. Smelt smør, ha i mel, så kraften.kok i 10 min..få ut melsmak Smak til med eddik, sukker og salt, litt pepper.

Hell over formen. Serveres med poteter.

Skrevet

Ildfast form.

Kålrabi/kålrot i tynne skiver

Kålhode i tynne skiver

Gulrot i tynne skiver

Evt. paprika og purre

Dette legges i formen med en halv terning fiskebuljong utblandet i litt vann.

Tynne skiver fiskefilet legges oppå

Stekes ved 200-225 grader midt i ovnen

Kok spaghetti eller annen pasta til.

Skrevet

Fiskelasagne:

Lag to pakker Bergensk fiskesaus fra Toro. Ha i sei, purre og halvkokte gulrøtter kuttet i terninger. Frossenblokk funker helt fint. Kok opp igjen. Legg lagvis med lasagneplater, ha ost på toppen, og stek en halvtime på 225-250 grader.

Skrevet

Kom akkurat på at svigermor lager en knallgod gryte fra Grete Rhode sin bok, poteter, løk, masse purre, seifilet og gulerøtter i skiver lagvis i en gryte. mellom lagene drysse du salt, pepper og tilsammen 2 ss karri. Ha på 2 buljongterninger (fiskebuljong) og vann og kok til det er mørt! Knallgodt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...