Alvepia *happy mum* Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 I dag har brevet fra sykehuset kommet + 1 pakke i oppkrav på 2323,- MEN det er noe her jeg ikke skjønner 1. på det ene papiret sråt det om hvilke behandling vi skal ha, og hva div hormon medikamentene gjør. Lenger ned på arket står det X av for følgende: Nesespray/hormon får du tilsendt i postoppkrav fra sykehusapoteket v/UNN. MEN på den linjen der står det bare nesespray. resten av setningen-hormon får du....... er strøket over. ( skjønner ) men under der har de skrevet med penn: Hormnoner kjøper du på apoteket v/UNN v/1. IVF konsultasjon. pris: 6000-10 000 kr. DA lurer jeg på, er dette sprøytene de mener som hormoner? for jeg skal begynne på spray den 23 jan, å konsultasjonen er ikke før 14.02- første stikke dag. 2. slik jeg forstår det med brevene skal jeg være der fra den 14-22 feb? etter "timeplanen" jeg fikk fra dem ( som jeg forstår det ) skal jeg stikke i 8 dager, den siste 22.02 står det ikke noe dosering på men ett kl slett for ultralyd og ett annen kl slett for blod prøve. HVA SKJER DA??? måtte dere være der under hele stikke perioden? trodde ikke jeg trengte det..... HÅPER PÅ SVAR!!!!!!!!!!!! kjenner jeg er nervøs nå ja..... det kribler VELDIG i magen! ! hi hi klem ( det ble litt rotete og langt dette å håper dere skjønner hva jeg mener )
fivel:) Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Heisann.. Di har sikkert lagt resept ned på apoteket til deg som du skal hente når du er på konsultasjonen eller før. Det er bare til å ringe dem å hørre hva du skal gjøre. Du må ikke være der under stikkeperioden,det gjør du hjemme. Grunnen til at dem har skrevet ett kl slett for ultralyden din er for at dem sjekker om du må øke doseringen etter denne ultralyden. Det får du vite når du er der. Håper du forstår noe av dette.. Ønsker deg masse lykke til med forsøket:)
-blueberry- Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Hei! Jeg holder også til i tromsø, skal til 2.forsøk nå i februar men en uke før deg. 1.forsøket mitt var i oktober. Da fikk jeg samme papirer og pakke som deg. det var nesesprayen, to stykker. Hormonsprøytene henter du ut 14.02 etter konsultasjonen. du får resepten da. så setter du ditt første stikk senere på ettermiddagen den 14.02 men du trenger ikke være dær fra 14-22feb. Jeg er ikke fra byen så jeg reiste hjem med fly samme dag som jeg var til konsultasjon. Så kommer du tilbake til sykehuset den 22feb for ultralyd og blodprøve, slik at legen kan se hvordan du responderer på hormonene, om eggposene er store nok, er de ikke det får du beskjed om å stikke flere dager. fra 22feb må du være i byen til egguthenting og innsetting. Jeg måtte stikke i 12dager. Så var det eggløsnings el modningssprøyta og 36 timer etter jeg satte den hentet de ut 9 egg. tre ble befruktet, men det var bare et "levende" igjen da jeg skulle sette inn. og det egget var ikke helt optimalt. det hadde ikke delt seg nok, men de ville gi det en sjangs og satte det inn. Desverre ble jeg ikke gravid, men med godt mot denne gangen:) har fått en annen type hormonsprøyter denne gangen. Håper det var litt oppklarende. Masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå