Gå til innhold

I siste liten: Simon eller Olai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihå! Vi er virkelig seint ute med å bestemme navn... !! Hva ville dere valgt til ein nydelig, liten gutt: Simon eller Olai?? Kan nevne at både pappaen og mammaen har nørrøne navn...Olai er nørrønt og blir oppigjenkalling, men svært få i omgangskretsen vår liker det navnet (er nok litt følsom for hva andre mener i disse barseltider.....) Simon er hebraisk og vi liker det navnet også velidg godt...Takk for svar:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med og bruke begge navna hvis dere ikke klarer og bstemme dere? Simon Olai?

Skrevet

hmja..god idè, men vi har nok bestemt oss for kun ett fornavn;)

Skrevet

Olai er det klart fineste av disse! Omgivelsene vender seg fort til det, går ikke an å høre på dem.

Han ser jo ut som han heter Olai, gjør han ikke? :)

Skrevet

Synes ikke det har noe å si at ikke alle navnene er norrøne, så lenge navnene ikke er for ulike. Simon kan godt stå sammen med norrøne navn synes jeg. Oppkalling er jo noe som en måtte før i bondesamfunnet, og dersom en ikke har spesielt lyst, synes jeg ikke dette skal være avgjørende i dag. I familier med oppkallingstradisjoner bruker ofte andrenavnet å være oppkalling, så Simon Olai var et fint forslag.

Jeg synes begge navnene er greie, har igrunnen ingen preferanse. Kanksje dere kan vente til han er født å se hva som passer?

Skrevet

Det var et vanskelig navn - to veldig ulike navn synes jeg. Tror kanskje jeg har en knapp på Simon, men Olai er også pent.

Skrevet

Olai;-) Simon synes jeg er kjedelig, Olai er nydelig, kort og greit;-)

Kan også ha Simon Olai. Fint det og.

Skrevet

Olai er bare sååå fint navn!

Skrevet

Olai er en stødig kar, Simon er mer veik og puslete. Olai havner kanskje på min egen liste, når jeg tenker meg om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...