Gå til innhold

Er det fler enn meg som kommer til å gå denne ferden alene?


Mamma`n til Trym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at jeg vet akkurat hvordan det føles! Jeg var gravid og alene, og følelsen av ensomhet var av og til overveldende. I tillegg var følelsen av en slags "skam" over å være gravid og enslig. Dette er noe vi i dagens moderne Norge kanskje ikke tenker over finnes, men man får faktisk noen stikk innimellom som nok går på det.

 

Har du en venninne som er/har vært gravid som du kan alliere deg litt med? Bare for å ha noen å dele alle små og store bekymringer og begivenheter med.

 

Kanskje Amathea kan hjelpe deg med å komme i kontakt med andre enslige gravide, vet de har arrangert svangerskapskurs for enslige før.

 

Jeg vil ellers ønske deg lykke til og råde deg til å forsøke å ikke dvele for mye med følelsen av ensomhet. Nyt tiden du har foran deg, det er fantastisk å bli mor, enten man er alene eller to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke alene, ingen far inni bilde her heller..:S

Eller han vet det, men vi bor 150 mil unna hverandre og har ikke så mye med hverandre å gjøre.

Heldigvis har jeg venner og familie som støtter<3

 

Håper alt er bra med deg og at d hjelper litt å høre at du faktisk ikke er helt alene<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om dette nei! Går selv alene gravid, og det er selvfølgelig noe jeg aldri har hatt lyst til!! Men noen ganger skjer det bare.. Jeg prøver å fokusere på det positive og jeg har heldigvis familie og venner rundt meg som støtter. Men forstår godt at du synes det er ensomt, det er ikke noe gøy. Kanskje du kan få kontakt med noen som er i samme situasjon? Det er nok flere enn vi tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at min samboer kunne være så utrolig blokket i hodet og i følelsene sine. Han sier at jeg skal ta abort i uke 11 og han vet hvor jævlig det er for meg å gjøre noe slikt når jeg hadde et hel.... sist for snart 2 år siden. Nå klarer jeg ikke gjøre det igjen, så vil han være en dust så får han bare gå. Derfor er jeg på denne ferden alene og hopper ikke akkurat av glede her men det er godt å vite at det er flere enn meg som må igjennom dette.

At menn kan være så ufølsomme!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en go F... i han. Det er han som går glipp av det største under i hele verden. Synd for han. Jeg kom akkurat tilbake fra en samtale me min ex mann. og han vil heller ikkje ha noe med det å gjøre. Han har bestemt at vi skal bryte all kontakt og han kommer til å flytte her ifra. Vil ikkje ta del i noe. . Jeg leste noe på en side som heter BABYVERDEN.NO. Vist du går under er gravid... Trykker på ''den gravide kvinnen'' nederst på siden og så ''gravid alene'' . En kjempe fin liten artikkel som gjorde godt for mej å lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også tatt abort før og d var et helvete for meg..

Jeg gjør ikke det igjenn..

Alenemamma, går gravid alene...

det er ensåmt og d føles på en måte litt ekkelt.. jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå liksom.. jeg er bare 17, 18 i februar, ung og uvitende, men jeg har rett og slett ikke hjerte til å ta abort.

denne lille krabaten MÅ få låv å leve<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også alene og gravid. er så lei meg for det. Samboeren min gjorde det slutt med meg to uker før jeg fant ut at jeg var gravid, og han ønsker sterkt at jeg skal ta abort. Jeg velger og beholde barnet selv om det er jævlig tøft til tider. Er godt og se at det er flere i samme båt, og ikke bare lykkelige par. Vi får stå sammen jenter. Stor klem til dere fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia22: huff så trasig da:S Neimen om dette er lett nei..

Føler meg mye deprimert selv om jeg gleder meg over at jeg er gravid..

Jeg tenker så mye..

Den ene timen er jeg overlykkelig, den neste timen vil jeg bare gråte!

Bra du velger å beholde barne selv om han vil at du skal ta abort.

Du må gjøre d du føler for, ikke d han vil at du skal gjøre. d er din kropp, d er ikke han som har et lite knøtt inni magen.

 

stå på og masse lykke til<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik også, er helt ødelagt av følelser. Glad og lykkelig over å være gravid, og så neste øyeblikk er jeg trist for at det bare er jeg som gleder meg over dette barnet. Samboeren min har begynt å pakke tingene sine, men jeg klarer fortsatt ikke å ta abort. Han går fordi jeg ikke vil ta livet ifra barnet vårt. Det er forferdelig at han i det hele tatt kan tenke det når vi har alt det materielle og god økonomi. Vi elsker hverandre og har lenge snakket om å få barn, men når det først skjer så går han..... Jeg forstår meg ikke på mannfolk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikkje den atikkelen oppløftende ja... Har lest den mange ganger siden igår. Og føler meg kjempe bra idag. Exen min kan bare ha det så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har en venninne som har en datter. De har alltid vaert alene. Dvs far tok livet av seg da datteren laa I mors mage. Jeg har alltid sett saa opp til henne. Et enormt godt sosial liva, flott jobb.. I det heletatt hoy gucci faktor. Fasinerende for meg som var fra landet. Da jeg var blitt voksen sa jeg til henne at hun var helten min. Hun sa: det kostet masse. Jeg tok vidregaaende paa kveldstid, gikk I selskaper selv om jeg egentlig ikke hadde lyst fordi alle andre var par. De forste aarene var toffe, men jeg skapte meg noyaktig det livet jeg onsket aa leve. I dag er datteren 38 med mann og barn, saa min mors venninne har familie. Hun slipper aa bli ensom noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...