tmr84 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg var hos legen da var jeg 10+6, men det gikk så fort at jeg ikke fikk spurt om noe han raste igjennom alt sendte meg hit og ditt for blod prøver osv så da spør jeg her=0) Jeg leser at mange får høre hjertelyd på 1 kontroll, det fikk ikke jeg så hvordan kan man vite at alt er greit? at det faktisk er liv der og det ikke er dødt? Får man da ikke vite om det er liv før i ul i uke 18?? Er nok litt hysterisk men har lyst å vite at hjerte slår osv før jeg forteller alle om det=0) Håper noen kan gi et svar. Lykke til videre alle sammen.
bikkemor Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hei,hei! Skjønner at du engster deg,men det har du ingen grunn til.Det er ikke vanlig at de en får høre hjertet så tidlig.Lege evt jordmor vil ikke prøve å finne den så tidlig for sansynligheten for å høre noe er minnimal.Dette kommer av at livmora ikke er kommet så langt over skambenet enda. Jeg er selv 14+5 og var hos jordmor i dag.Spurte pent om hun ville prøve,hun sa tilslutt ja etter en lengre preken om at muligheten for å høre noe var liten.Men etter mye leting rundt omkring fant vi det tilsluttå gjett om det var en vakker lyd:)) Lykke til videre!
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Tror ikke du skal bekymre deg for om babyen din lever eller ikke. Dersom du ikke begynner å blø eller får innmari vondt i magen (sånn innmari vondt altså), så er nok mest sannsynlig alt helt ok med babissen =) Du nevner ikke at du skal til jordmor..? Dersom legen din ikke har sagt noe om dette kan du jo ringe til jordmor og spørre om det er mulig å få en time til kontroll? Masse lykke til!
Hilde_85 Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Var hos legen når jeg var 8 uker og da fylte vi bare ut helsekortet for gravide, men når jeg var 12 uker var jeg hos jormor og ho sa vi skulle prøve å lytte men sa at det var ikke alltid man klarte det å høre så tidlig, men jeg var så slank så det gikk sikkert fint. Vi hørte hjerte vi og etter det har jeg hørt hjertelyden ca 5 ganger, er ofte hos jordmor for hun er akupunktør! Så du får vite før uke 18 om det er liv. Jordmor fortalte meg og at de som mister skjønner det, altså når de får det bekreftet kan de fortelle når det skjedde for da merker de at alt stopper opp på en måte! Så tror ikke du trenger å engste deg noe. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå