Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ok, jeg skjønner....men da må vi regne med 2-5 dager da, ofteste er det 2 dager, virker det som :-) jeg har bare 7 stk på vei, men det kan jo hende at de vil vente lenger pga delingen ja.....litt vanskelig å planlegge skjønner jeg.Mannen min er selvstendig næringdrivende og de er kun èn på jobb av gangen, så han sliter litt siden de ansatte også må få vite når de skal jobbe. Han har ikke råd eller mulighet til å ta seg fri fra 2.-5. dag heller akkurat. Så da satser vi på 2 dager etter, i første omgang. Takk for svaret jenter. Til verdens_lykkeligste, har du satt gull-egget nå? Håper det, lykke til (til dere alle)

åh, så bra :-)))) gratulerer, det var koselig å høre. Vi har også lyst til å sette inn to om vi får muligheten til det. Du har termin i mai skjønner jeg (?) Masse lykke til. Eh, har dere noen fra før av? Hvor gammel er du og "gruer" du deg på noen måte til å få to på en gang? Får man noen hjelp eller støtte når man får tvillinger???? Er så utrolig glad på dine vegne. *klem*

Takk, takk :) Har ingen fra før av, er 26 år, dro til DK (jeg har en oppfatning om at de er best med pøverør der) og der får man jo velge selv hvor mange egg man vil sette inn. Er bare i offentlige Norge de er restriktive (og skeptiske) til tvillinger g tvillingsvangerskap, så vi valgte to.

Ser ingen ulemper med å få to og vi gleder oss noe voldsomt. Når barna er så ønsket er det ingenting som er noe hindring!! Får 5-7 uker mer permisjon, ellers er det lite ekstra.

Masse lykke til til deg!!!!

Annonse

Hiver meg på her jeg og. Vil bare si at mannen min var ikke med innsettingsdagen. Det er bare viktig at han er der på uttaksdagen for å levere, og passe på deg siden du får sterke smertestillende. For vår del, hadde vi også 2 dager mellom uttak og innsetting.

Så spennende.Mener å ha lest ett eller annet sted at man får dekke "hjelp" siden man får to barn på en gang....uten at det har noen spesiell betydning. Vi har også veldig lyst til å sette inn to egg om vi har muligheten til det :-) ikke rart at du gleder deg........må være en herlig følelse. Når du/dere reiste til Danmark, hvor mye tok dere fri og hvordan gjør dere det med kontroller og slikt. Det er jo en del reising, så det er vel ikke bare å ta seg fri og reise heller??? Hvordan er gangen i det når man drar til utlandet??? Har også tenkt litt på DM, hvis vi ikke lykkes.

Takk og lykke til videre

Enig med 74Skytte. Det er selvsagt trivelig å ha med mannen på innsetting, men jeg har gjort det alene alle tre gangene - det er svært enkelt, smertefritt og fort gjort - og ingen medisiner involvert. Så mhp mannen din, reisevei, og fri fra jobben, så kan du fint håndtere innsettingen alene om du synes det er greit.

Julie73: Ja, mulig vi har rett på mer - har ikke helt satt meg inn i reglene. Kan hvertfall søke om 2 uker utvidet nedkomstperm, men det er opptil mannens arb giver å bestemme.

Vi var DK i september, var der nesten 1 uke - kunne vært der kortere, men valge å komme ned litt før uttak for å roe ned. Ser andre skriver at mannen ikke trenger å være er under innsetting, er for så vidt enig: det er over på 5 min og du merker det ikke, men synes det var godt å ha han der jeg da... Alle kontroller før og etterpå har vært hos gynokolog i Norge så det var bare den ene reisen.

Gangen er enkel (kort fortalt): Finn en klinikk (mange her inn har anbefalinger), ta kontakt via mail eller telefon, prøveresultater etc sendes over, så er det bare å vente til syklusen det passer å begynne, 4-5 uker med medisiner og så drar dere :)

Jeg har langtidsinnsetting, dvs at jeg har tatt ut egg på en torsdag og skal sette de inn på følgende tirsdag. Dette pga mange forsøk og man skal se om eggene deler seg ok. Tok ut 13, 9 var modne og 4 ble befruktet. Enig i at mannen ikke behøver å være med på innsetting - kun uttak. Lykke til.

Hei jenter

Da har vi fått "dommen" iallefall, her blir det uttak på mandag og innsetting på onsdag - og ja, mannen min blir med begge gangene. Vi føler at vi er to om dette, så han vil være med :-D (synes det er litt koselig jeg da) - kanskje fordi vi bare har prøvd 1 AIH tidligere, dette er altså vårt første IVF.

Verdens_lykkeligste, tusen takk for svaret. Det er så greit å vite hvilke muligheter man har hvis det skulle gå galt. Mye bedre å få det fra en med erfaring, så tusen takk. Hvordan går det med deg??? Er du ruger nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...