Gå til innhold

Endelig kom Leah til verden!! :)


MajjaHarToVakre♥♥

Anbefalte innlegg

Det er stort å endelig kunne skrive inn sin egen fødselshistorie her altså!! :)

 

Jeg begynte å få rier kl 06 lørdags morgen, kjente dette var annerledes enn maseriene jeg hadde den siste tiden. De kom fra 5-20 minutter mellom, og holdt på sånn hele dagen. Litt regelmessige med 10 minutter mellom midt på dagen, men dabbet av igjen. Gikk å la meg kl 00, natt til søndag, for å prøve å få sove litt. Fortsatte å ta tiden en liten stund, og skjønte fort at NÅ begynte de endelig å bli regelmessige, med 7 minutter mellom! Ikke veldig vonde enda, og jeg var kjempeglad!! Lå i senga og tok tiden til kl 03, da kom de med 6 minutter mellom og nå begynte de å bli ganske vonde, så jeg måtte puste meg gjennom. Ringte føden, vekte sambo og vi reiste innover. Var fremme kl 05, etter en lang tur i snøstorm med dårlig brøyting. Riene kom med 4 minutter mellom i bilen, og vi bruker vanligvis en time til sykehuset. Men de var ikke så innmari vonde, så jeg fikk sambo til å ta seg god tid og kjøre pent... Møtte 8 rådyr på veien også, så det var ingen kjedelig tur..

 

Vel fremme og på CTG-reg kom riene med 2 minutter mellomrom og jeg hadde 4 cm åpning. Fikk en sprøyte morfin for å få sove og lade opp litt. Det hjalp ikke på smertene, men jeg fikk slappet av så mye at jeg sovnet litt mellom hver. Tror også de kom med lengere mellomrom. Kl 08 begynte det å bli såpass vondt at jeg ville prøve badekar. Ringte etter JM, og ble så glad da jeg så hvilke JM som kom og skulle være med på min fødsel. Henne hadde vi vært borti før og vi visste at dette var en super dame! Hun sjekket åpning, 5-6 cm og opp i badekaret med meg. Det var utrolig godt med det varme vannet, mellom riene. Men riene begynte å bli så vonde at jeg bare klarte å konsentrere meg om å puste, mens sambo holdt meg i hånda og telte ned. Hjalp meg godt at han telte ned, selv om de varte veldig lenge da, over 90 sekunder.

09.30 klarte jeg hverken ligge eller stå og aller minst å puste. Sambo ringte på JM og sa at jeg var klar for lystgass. På vei opp av badekaret kjente jeg en sinnsykt pressetrang og datt sammen. Klarte hverken sitte eller stå, og kunne ikke begripe hvordan jeg skulle komme meg over gangen til fødestua, det var LANGT dit;) Men sambo har nok ordnet saken, jeg husker fotsatt ikke hvordan jeg kom meg dit.. Men jeg husker at JM sa jeg bare kunne presse, men jeg skjønte ikke at det var full åpning, for det var jo alt for tidlig..;)

Med lystgass som bestevenn så presset jeg det jeg var god for. På første presset kjente jeg vannet gikk og det var en ganske befriende følelse! Det var en helt annen type smerte og det var godt å kunne jobbe MED kroppen og kjenne jenta skli lenger og lenger ut. Det hele gikk nok fortere enn JM hadde regnet med, for plutselig sa hun at "Oj, her kommer hodet alt". Hun var fortsatt alene på fødestua og fikk ringt etter flere folk. Jeg måtte holde igjen litt da, og det var sannelig ikke lett. I tillegg tok hun fra meg lystgassen og sa jeg ikke trengte den mer. Ble helt desperat da, skjønte jo ikke at det bare var ett press igjen. Etter at hodet og skuldrene hadde kommet ut, bad JM meg ta frem hendene mine og trekke henne ut selv. Og vips så hadde jeg jenta mi på brystet, og hun var helt perfekt! Den beste følelsen jeg noen gang har kjent, og jeg tittet på sambo og ble enda mer glad og rørt da jeg så uttrykket hans. Han var forelsket fra første stund og superstolt! Han klipte navlestrengen og var den absolutt beste hjelpen jeg kunne hatt! Hadde ikke klart dette uten han, selv om han ikke fikk gjort annet enn å holde meg i hånda og komme med kalde kluter, alle riene mine satt i magen.

 

Lille Leah kom til verden kl 09.46 den 6.januar, var 49 cm lang, veide 3435 gram og var 34 cm rundt hodet.

Hun tok puppen med en gang, og spiser veldig godt! Snill som dagen er lang og selvfølgelig det vakreste jeg noen sinne har sett! Tårene renner bare jeg ser på henne, det er så utrolig stort å være nybakt mamma!!

Fikk en liten rift innvendig og ett par pyntesting utvendig, syns ikke det var så ille!

Sitter her i ammetåke og barseltårer og syns livet er helt fantastisk! Tenker tilbake på en utrolig førstegangsfødsel, mye takket være sambo og fantastisk JM. Jeg tror ikke Leah blir alenebarn :)

 

Gled dere alle fine gravide damer her inne, dette er større enn jeg noensinne kunne forestilt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelig å lese. sitter her med en vanndam i øyene. Har termin i morgen, men har en stygg følelse at jeg kommer itl å gå over tiden...

 

Takk for at du delte din historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Takk for nydelig fødselshistorie, dette var fint å lese! For en flott fødsel!! Gratulerer så mye som mamma=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker også for den flotte og grundige beskrivelsen av fødselen. Det hjelper for oss som har fødselen i vente. Gratulerer med prinsessa. Høres ut som hun har fått en flott pappa og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vidunderet:) får håpe at vi andre er like heldige med fødselen vår og at det ikke er så lenge igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...