Gå til innhold

Vanlig med ammeporblemer rundt 5-6 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jula, da gutten min var 5,5 mnd, begynte han plutselig å stresse sånn under amming, og slik har det vært til nå. Han vil ofte ikke åpne munnen helt, som resulterer i at han bare tar knoppen (vondt!). Andre gnager tar han ta, slipper, skriker litt og tar nytt tak, gang på gang (også vondt, for jeg blir så sår av gjentatte nye tak). I tillegg er han blitt ganske sterk, og spenner hele kroppen vekk fra puppen og dytter i fra mend hendene, mens han fremdeles har puppen i munnen (atter en gang: vondt!)

Dersom jeg tar han vekk fra puppen, i den tro at han ikke er sulten, blir han hvertfall sint og hylskriker. Vi hadde noe av de samme problemene i starten, og fikk ikke til ammingen på en ok måte før han var 8-10 uker gammel

Er det vanlig at barn på denne alderen plutselig begynner å få ammeporblemer igjen? Det skal sies at problemen dukket opp sånn ca samtidig med at vi begynte å gi han smaksprøver av most potet. Nå får han et grøtmåltid om dagen, men jeg fullammer i den forstand at han alltid får pupp først, og har like mange amminger i døgnet nå som før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det akkurat det samme som dere. Slitsomt!!! Men gutten min vil ikke ha grøt heller. Jeg holder på å bli gal. Jeg håper du får svar....

Skrevet

Lillesnuppa mi er akkurat likedan. Hun får et grøtmåltid og et lite glass middag pr dag. Men amming først, så fast føde. Måtte begynne med fast føde pga en periode med mye stress og lite melk rundt 4 mnd alderen. Ble rådet til å gi grøt i stedet for mme av helsesøster.

Trur snuppa e bare nyskjerrig på alt som skjer rundt henne og må følge med på alt som skjer. Har liksom ikke tid til å puppe... Håper det går over, er frytelig slitsom OG VONDT når ho holder på sånn!

Noen med gode råd til oss???

Skrevet

Det var sånn her også, begynte litt tidligere og før vi begynte med annen mat, men er mye bedre nå. Har egentlig ingen tips å gi annet enn å holde ut... Det jeg gjør er at hvis han gjør noe som gjør vondt, så tar jeg puppen ut av munnen hans og lar han ligge i fanget mitt til han roer seg ned igjen. Hvis han hyler, så prater jeg til han og prøver å roe han ned igjen. Når han har sluttet å kave, så legger jeg han til igjen og fortsetter til han evt begynner å kave igjen. Tror noe av grunnen til at han kaver er at jeg ikke helt skjønner at han har begynt å spise veldig raskt sånn at han har tømt puppen når jeg synes han akkurat har begynt å spise og da hjelper det selvfølgelig å bytte side hvis han fortsatt er sulten:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...