Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt en utblokking av livmorhalsen? Skal inn til dagkirurgi fredag 18, litt nervøs.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til :) Lenge til du kan sette igang med AIH/IVF da??? Forresten lagt "slagplan" for hva som skal skje etter utblokkingen?

Skrevet

Takk=) Skal til konsultasjon mandag 14. jan. Får høre da hva som skjer videre=)

Hvordan går det med deg? Har du fått nytt forsøk?

Skrevet

Venter mens rundt 22.januar (hvis den ikke finner ut at den skal klusse helt denne mnd) og da er vi i gang med nytt AIH.

Ellers har vel denne uka vært el-uka (the babymaking-week som jeg pleier kalle det). Hadde jo bestemt meg for at jeg ikke gidder lage baby denne gangen, men du vet... hehe :)

Skrevet

Jeg skjønner=). Jeg vet jeg skal operere, men klarte ikke å ikke kjøre på for fullt i eggl. uken vi heller=). Konsultasjon i morgen... spent på hva som skjer videre nå. Tester vel torsdag før operasjonen på fredag. Er sikkert ikke gravid, men ...... kan jo HÅPE=). Lykke til med forsøk nr. 2.... klem

Skrevet

Lykke til på konsultasjon idag! Håper det ikke er så altfor stort inngrep og at du blir fort klar for mer prøving!

Kan dere klare å bli gravid på egenhånd nå etter utblokking? Hvis det er dette som har vært problemet? Eller velger dere uansett IVF?

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Hei

Jeg var til konsultasjon i går. Legen spurte hva som hadde ført til at det ble oppdaget at jeg hadde trang livmorhals. Jeg forklarte at ved første AIH sa legen jeg hadde bakovervendt livmor så han slet med å inseminere, dagen etter sa ny lege at jeg hadde veldig trang livmorhals også slet hun med å inseminere. Hun sa også at jeg måtte settes opp til utblokking før neste evt. forsøk.

Legen jeg prate med i går ble litt rar fordi det sto i journalen min at jeg hadde forovervendt livmor. Hun sjekket meg og ja da.. den er riktig vei=)=)=). Aner ikke hva han legen drev og tullet med under AIH. Kjempe irritert. Har trodd jeg har hatt bakovervendt i 2 mndr.

Så sa hun at det var rart hvis jeg hadde trang livmorhals fordi det ville vært oppdaget på kikkhulloperasjonene jeg hadde i september, noe jeg også stusset på. Men hun sa jeg skulle ta operasjonene uansett, kunne bare gjøre ting bedre og ikke verre sa hun.

Vi tenkte å kjøre et nytt forsøk med AIH etter operasjonen. Var klar med en gang sa hun=) Så får vi se om det klaffer... hvis ikke blir det IVF ved neste runde.

Operasjonen er kjempe grei sa hun. Inn og ut på 5-10 min. Men må ha full narkose.

Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne måneden.!!

Jeg venter mens på fredag 18 så mulig vi er i samme runde igjen=)

Klem

Skrevet

Så da er det ikke verre inngrep enn lap da? Ut og inn på noen få minutter :) Høres betryggende ut! Men utrolig merkelig at de legene sa du hadde bakoverliggende livmor dersom det står det stikk motsatte i journalen?!?!

Og så bra at dere kan sette i gang med en gang etterpå og slipper venting!!! Skal se det klaffer for full på AIH nr 2 :) Men kan jo hende naturen ordner opp på egenhånd nå? Kanskje det rett og slett bare er den utblokkingen som skal til?!?

Jeg venter mens rundt 22.januar. Kommer jo litt an på om den vil holde seg normal eller klusse det fullstendig til da :) Men satser på at vi er i gang med AIH nr 2 i månedsskiftet!

Skrevet

Hvis du er innom idag, så vil jeg bare ønske deg lykke til med utblokking i morgen!!!!

*Tvi tvi*

Skrevet

Hei=) Utblokkingen gikk kjempe bra. MYE bedre enn lap. Inn og ut på 19 minutter. Ikke vondt etterpå- Skal ringe riksen på mandag og avtale dag for oppstart=) Håper virkelig dette var det som skulle til=). Krysser fingrene for oss begge. Håper du ikke får mensen 22;) Kan jo skje!! Klem

Skrevet

Så bra :) Går dere rett på ivf da eller? Siden du skal ringe Riksen og avtale oppstart? Håper VIRKELIG det klaffer for oss snart :)

Ja, håper jo jeg ikke får mens denne uka, men har jo heller absolutt ingen tegn på noe som helst "uvanlig" :) Hehe... Så da får vi se :) Det er jo tross alt mange som ikke har andre symtomer enn uteblitt mens da ;) Bare de inne på BliGravid som har ALLE symptomene nesten før de har hatt eggløsning :) hehe

Skrevet

Kan jeg henge meg litt på denne tråden?

Jeg hadde en skikkelig ekkel lap, og har fått beskjed om at jeg har tett livmorhals.... så jeg vil bare ha noen å støtte meg litt til, hvis det er greit? Dele litt erfaringer med? virker ikke som det er så mange her inne som har vært borti det samme....

Skrevet

Hei Lenekatt

Bare å sprørre i vei=).

Nei virker ikke som det er mange som har vært igjennom det med tett livmorhals. Fikk min blokket opp nå, gikk super greit. Ikke vondt i det hele tatt. Legen sa at den ytre dele av livmorhalsen var åpen, mend en indre var så tett som man kunne få den.....hm... Brukte stifter på str. med en strikkenål først og avsluttet med en på str med en penn. Så nå er jeg åpen og klar for nytt forsøk.

Spesielle med meg er at etter lap. sa de ingen ting om dette, det var ved første aih at de merket at de rett og slett ikke kom inn.

Lykke til med utblokkingen, det vil nok løse litt av problemet.

Vi er nå i gang med 2 aih, ultralyd i dag for å se hvor mange egg som er store nok=). Hva skjer med deg? Får du utblokking med en gang?

Klem

Skrevet

Hm....

Vel, jeg var på Lap på torsdag som ikke gikk så bra, lang historie, men "kort"-versjonen er sånn:

De prøvde tre ganger å kjøre en ballongen opp livmorhalsen, men hver gang havnet den i buken, så da gav de opp. Legen synes det er rart at jeg blør så mye(blør gjerne to-tre uker i strekk, og har veldig kraftige blødninger), siden det virker som om livmorhalsen er tett. Så han lurer på om det er et hull lenger oppe som jeg blør ut av. Han skulle snakke med en ekspert på Ahus, og så skal jeg visst bli kalt inn til operasjon så fort det er ledig. De skulle visst da prøve å blokke ut halsen da. Og så må jeg tilbake og ta en ny lap.

Så jeg venter egentlig bare på tilbakemelding fra sykehuset. Jeg har vært til ultralyd og lignende, men de har ikke sett dette da. Var på Ahus en gang fordi den ene eggstokken var dobbelt så stor som den skal være, men det gikk ned igjen....

hvor lenge har dere prøvd?

Godt å ha noen i samme situasjon, har liksom ingen andre enn sambo å diskutere dette med....(og jeg tror han skal få en pause hva eggstokker og livmødre ol. angår nå, hehe,han var gjennom en særdeles traumatisk dag på torsdag når jeg tok lap... hehe, stakkars)

Skrevet

Off det hørtes ikke godt ut=(. Får håpe legene klarer å finne ut av problemet da?? Legen sa til meg at jeg kunne ikke være helt tett for da ville jeg ikke hatt mens, men jeg var 1,1 mm - det er alt for trangt.

Rart du har mens hvis du er tett ja... bllir pennende å se hva legen kan finne ut av da=).

Men fant de endometriose under lapen?

MASSE LYKKE TIL.

Utrolig bra med denne siden at vi kan prate med folk i samme situasjon! klem

Skrevet

Nei, de fant vel egentlig ingenting annet enn at livmorhalsen er "tett", for de kom jo ikke opp med den ballongen. Det står noe med en cyste på epikrisen min, men jeg er litt usikker på hvor den er. Fikk ikke beskjed om at de fant noe ihvertfall. Håper ihvertfall det ikke går så lang tid før jeg får ny operasjon da, lei dette her!!! :-(

Hvordan gikk det med prøvene du skulle ta?

Skrevet

fikk innkalling til neste operasjon i dag da, skal inn neste onsdag (6.)

Hva gjorde du under utblokkingen? Hadde du bare lokalbedøvelse?

Skrevet

Hei

Så bra at du har fått operasjonen så fort=).

Jeg fikk full narkose.... sov gjennom hele greia. Selve operasjonen tok tilsammen 19 min. Ikke noe vondt etter på=) Kjempe grei operasjon.

LYKKE TIL

Klem

Skrevet

Ja, det er bra... Vil bli ferdig med det!!!! Må igjennom en Lap til etterpå da... Så det blir vel ikke no prøving før langt uti april. Men det er greit det da, da slipper jeg å føde i romjula i hvertfall.... Jaja, se det positive i alt!! Hehe!!!

Hvordan går det med deg da?

Skrevet

Hei

Vi er nå i gang med 2 AIH, på dag 7 etter inseminasjon. Nå er tålmodigheten på en kjempe stor prøve. Blodprøve 14 februar.

XXX Ber til gud om at jeg nå er gravid.

Lykke til med operasjonene - april er bra mnd å bli gravid=).

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...