Gå til innhold

Gaviscon tyggetbl. - noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så plaget med halsbrann på kveld/natt, kjøpte idag gaviscon tyggetbl. som jeg skal prøve til kvelden.

Noen som har erfaring med at de hjelper?

Fortsetter under...

Skrevet

Har det prøvd det meste og det eneste som hjelper på meg kveld/natt er Pepciduo som du kjøper respetfritt på apotek eller annet medisin utsalg;-)

Skrevet

Gaviscon hjelper utmerket for meg:)

Skrevet

De er fæle å tygge altså..!

Setter seg fast i tennene, og vokser i munnen...

Jeg gikk over til flytende Gaviscon, som jeg tar rett før jeg legger meg.

Den er helt super:-)

Skrevet

Takker for svar:) Håper det hjelper meg også!!!

Hildemor fra vest: Har legen foreslått pepcidduo til deg? For dette er i utgangspunktet et legemiddel som ikke er anbefalt til gravide.. hvis du slår opp i Felleskatalogen, så står det litt om det der...

Men igjen takk for svar:)

Skrevet

Jeg har god erfaring med gaviscon, både tyggetabletter og den som man drikker. Syns den flytende er så ekkel at jeg heller lever med litt guff på tennene...

Det kan være lurt å ikke spise rett før du legger deg, og i alle fall styre unna sure ting som kaffi og appelsinjus på kvelden -det gjør ikke ting bedre i alle fall.

Annonse

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med det. Jeg tok flytende da, den er helt grusom, men det gikk bra. Var veldig plaget med mye halsbrann forrige svangerskap, og det er helt grusomt.

Skrevet

Jeg synes det smaker så vondt, så jeg måtte dele den opp i små biter å tygge litt om gangen..

Skrevet

legen min sa at pepcidduo går bra så lenge man ikke overdriver forbruket...den fungerer bedre på meg enn gaviscon og jeg syns den har bedre smak og konsistens...kanskje prøve flytende når jeg går tom...

Skrevet

Jeg kaster opp av gaviscon. Eneste jeg får ned er Link tyggetabletter...

Skrevet

Jeg bruker flytende Gaviscon. Synes ikke det er forferdelig i det hele tatt... Fungerer meget bra :o)

Skrevet

supert at det hjelper så mange, håper jeg kan føye meg inn i rekken også.. blir spennende å se til kvelden.. :)

hehe.. skjer tydeligvis mye spennende i min hverdag, siden det er spennende.. *fnise*,

Skrevet

Jeg har prøvd alle andre alternativer så jeg fikk tilltatelse både fra jordmor og lege å bruke disse..De er ikke noe farlig å bruke..Veldig spesifik virkning..For å si som jeg sa til legen..Hvis jeg skal ligge våken natt etter natt i dagevis er sjansen stor for at jeg må ta noen tabletter som kan være mye mer skadelig for barnet .. Men klart rett skal være rett minst mulig medisinering under svangerskap men må man så må man..Har nesten utviklet magesår denne gangen;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...