Gå til innhold

Noen her som vet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal snart til lege for 1. kontroll og utfylling av helsekort etc. Da lurer jeg på - står "alt" i legejournalene våre? Tenker spesielt på tidligere utført abort - fikk utført en i svært ung alder, som ingen, ikke engang sambo, vet om. Er dette noe som MÅ stå på helsekortet, og i tilfelle hvorfor? Det har vel ingen betydning for mitt svangerskap nå 15 år senere? Og er dette noe som blir tatt opp på kontroller på sykehus f.eks, kan de se dette i min journal? Kan hvem som helst av helsepersonell se dette i min journal? Er førstegangsfødende.

Ble mye spørsmål dette, men er veldig usikker. Kan noen svare?

Fortsetter under...

Jeg var på førstekontroll på mandag, jeg har også tatt en abort tidligere og dette måtte jeg si til legen. jeg vet ikke hvorfor vet bare at jeg har lest et sted at det var viktig å si det så det står på helsekortet mitt. Tror ikke legen hadde funnet ut av det om ikke jeg hadde sakt det.

De kan nok ikke lese seg frem til en abort du har tatt hvis du har bytta lege siden den gang. For jeg ble spurt! Og ho hadde nok ikke spurt hadde ho vist! Skjønner godt at du ikke vil at andre skal vite. Kan du ikke spørre legen om hva det har å si? legen kan jo ikke skrive noe før du har fortalt om det!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...