Gå til innhold

regntøy og regnvotter... hva har dere kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange spørsmål om klær fra meg.. men sånn er det når jenta skal begynne i barnehage snart.

hva er best, regntøy med eller uten flis? hvis jeg kjøper med flis må jeg også kjøpe et uten til mindre kalde dager??

og hvor får jeg kjøpt regnvotter, og bør de ha for eller ikke? tenker at det fort kan bli varmt med for.. men må dager hvor det bare er noen plussgrader så blir det for kaldt uten.. eller må man kjøpe begge deler her og....? hehe...

håper noen kan svar:)

Skrevet

Jeg har hellyhansen regntøy. Det er tynt, men er det noen kalde dager, tar jeg på ullundertøy, og fleecedress under regntøyet. Da holder det i massevis med tynt regntøy.

Har reima votter, de er vanntette og passe varme. Er det mange minus ute, så bruker jeg tykkere votter, helt basic, kjøpt på h&m.

Hvis du ønsker tykkere regntøy, så er reflex et bra regntøy.. Det er det fleece inni..

Skrevet

ja da holder det jo egentlig med regntøy som ikke er foret! for hvis man bare har foret så kan det kanksje bli varmt om det ikke er kaldt ute...:)

har reima votter.. vet ikke om det er slike du har men trodde de skulle holde selv om det var ganske kaldt? de er vanntette, men kan vell ikke bruke de dersom det regner veldig, eller er de så vanntette?

Skrevet

dytter litt.. kanskje noen flere har erfaring...:)

Skrevet

Hadde kjøpt uten for, hvis du bare skal ha ett. Da kan du fint supplere med fleecedress/ullklær under for kaldere dager.

Vi har reflex sitt til vår gutt på tre år. Det er slitesterkt og likevel mykt nok til at han beveger seg problemfritt. Rimelig er det også.

Her har du en link:

http://reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=regntoy

Skrevet

Har HH regntøy og votter. Det er uforet, men har ullfleecedress som går under regntøy og reimadress på ekstra kalde vinterdager. Bruker ikke ull direkte på kroppen fordi han lett får eksem, men bruker undertøy som er bomull innerst og ull utenpå. Fungerer flott.

Regnvottene er uforet, men har tynne fleecvotter som han kan ha inni.

Ville kanskje kjøpt uforet regntøy som er stort nok til at du får en fleece/ull dress under?

Skrevet

takk for svar dere.

hvor har dere kjøpt uforet votter da? ser de har et regnsett fra abeko på tinyzone.dk... tenkte kanskje kjøpe det. er uforet.. vet ikke om det er bra da men syns det var bra tilbud.

Skrevet

Jeg var i en sportsbutikk. Sportsbutikker har ofte ganske bra utvalg i regntøy til barn :)

Skrevet

Her jeg bor anbefaler barnehagepersonalet sterkt å bruke regnklær uten for til barna. Jentene mine bruker ullklær (strikkaklær til eldsta og ullundertøy til minsta) innenfor. Det er godt og varmt, puster bra, og er vanntett.

Jeg har kjøpt rimelig regntøy til jentene og vært kjempefornøyd. Det jeg har likt best er et sett fra spar kjøp - men det erdesverre gått ut av produksjon :( Eldsta har et sett fra cubus nå, det er kjempegod kvalitet på alt bortsett fra selene på buksa... de er blitt helt slappe og ekle... skuffende. Det er jo en fordel at buksa sitter godt på! Så hun må ha ny bukse snart. Bare pga selene... argh.

vanskelig å svare på det med votter - minsta mi bruker parkvotter fra reima, mens eldsta insisterer på å kun ha tova ullvotter på, uansett vær. Hehe... hun er jo heldigvis god og varm så lenge det er ull da. De fora regnvottene (og svære parkvotter forøvrig) kan fort bli klumpete og upraktiske for ugnene å ha på - de mister rett og slett mye av gripeevnen,.

Skrevet

Jeg har hatt to sett regntøy fra Cubus (med og uten for) og det var bare styr med de hersens selene! Veldig irriterende..

Skrevet

kjempesynd egentlig... selve regntøyet er jo av flott kvalitet, tåler vask og er både regntett og pustende. Men hjelper jo lite når buksa ramler av :(

Skrevet

Enig, bortsett fra selene var regntøyet helt supert. Og rimelig :)

Skrevet

Uforet regntøy. Ull under. Da unngår du den verste klamheten! Fleece må jo være det verste å ha under... Dert puster ikke. Og holder fuktigheten inne.

Har Troll regnvott. Den er myk og god, med ullfor inni. Veldig fornøyd. Holder hånda god og varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...